آخرین معلومات درباره‌ ی روز برگزاری همایش تاپی در هرات

آخرین معلومات درباره‌ی روز برگزاری همایش تاپی در هرات

در نشست مشترک مقامات محلی، هیات ریاست‌جمهوری و اعضای پارلمان. پیرامون مسایل امنیتی، تشریفات و هماهنگی بیش‌تر برای مدیریت مراسم افتتاحیه پروژه تاپی ، چگونگی برگزاری این مراسم در ولایت هرات اعلام شد.
به گزارش خبرنگار دوربین، محفل افتتاحیه پس از نماز جمعه آغاز می‌شود و برای یک‌ و‌ نیم ساعت ادامه خواهد داشت. در این مراسم رئیسان جمهور هر چهار کشور دخیل سخنرانی خواهند کرد.

در همین حال برای همه‌ی میهمانان (داخلی و خارجی) از طرف pps (تیم محافظت ریاست‌جمهوری) کارت چاپ شده است و هیچ‌کس بدون کارت نمی‌تواند داخل سالون محفل شود. گفتنی است، میهمان‌ های محلی به پیشنهاد مقام ولایت هرات تنظیم شده است.
در این مراسم اضافه تر از 1200 نفر میهمان داخلی و خارجی شرکت می‌کنند و هیات‌های کشور های دخیل پروژه به شمول 50 تن از سفیران مقیم کابل، اعضای کابینه، وکلای پارلمان و … نیز از جمله‌ی میهمان‌ها هستند.
همچنان برای تامین امنیت این همایش، علاوه بر نیروهای قول اردو، امنیت ملی و پولیس هرات، هزار نفر نیز از کابل آمده‌اند و قرار است خانه‌های اطراف تالار مولانا تلاشی شود و روز محفل (جمعه) شهر هرات چهره‌ی نظامی به خود خواهد گرفت و عبور و مرور موترها در داخل شهر ممنوع می‌شود.
از سوی دیگر موترهایی که از بیرون شهر می‌آیند، نمی‌توانند وارد شهر شوند. موترهایی که از طرف کرخ می‌آید تا غیاثیه، موترهای که از طرف تورغوندی، رباط ‌سنگی و اسلام‌قلعه می‌آیند تا تانک مولوی، موترهای زنده‌جان و غوریان و … تا خواجه کله و موترهایی که از سرک گذره می‌آیند تا انجیل بیش‌تر نمی‌توانند بیایند. برای انتقال میهمانان برون شهری، موترهای مشخصی تنظیم شده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *