روزنامه اتفاق اسلام و دو ماهنامه تخصص ( سه شنبه دهم ماه دلو)

روزنامه اتفاق اسلام بعد از یک روز تعطیلی بخاطر ریزش برف، امروز سه شنبه با این عناوین از چاپ بر آمد:

  • نگرانی مسوولان از تاخیر کار توسعة میدان هوایی هرات
  • آغاز کار عملی شامل ساختن هرات در لیست میراث فرهنگی جهان
  • از شصت و هشتمین سالروز جمهوری هند گرامیداشت شد
  • واکسن جدید برای وقایه اطفال
  • سه قاتل یک پسر سیزده ساله در کابل اعدام شدند

و چندین عنوان دیگر.

این روزنامه در صفحه نخست خویش بخاطر موضوع تاپی که این روز ها موضوع داغ در ولایت هرات به شمار می آید، قطعه رباعی از جلیل احمد نهیک فلاح یک تن از شعرای این ولایت به چاپ رسانده است که از این قرار می باشد:

گل تاپی بهاری خواهد آورد

پیامی از نگاری خواهد آورد

به رشد اقتصادی گل ببارد

که تاپی کار و باری خواهد آورد

 در مطلب دیگری از این روزنامه آمده است که: والی هرات از اداره مستقل هوانوردی خواهان توجه جدی به توسعه و انکشاف میدان هوایی بین المللی هرات شد.محمد آصف رحیمی والی ولایت در دیدار با هیات اداره مستقل اداره هوانوردی کشور تاخیر در کار توسعه میدان هوایی را مایه نگرانی عنوان کرد و خواهان دقت و پیگیری  بیشتر ریاست عمومی اداره هوانوردی درین زمینه شد.در همین حال معین اداره مستقل هوانوردی کشور نیز از آغاز برنامه معياري سازي ميدان هوایی هرات خبر داد .

همچنان تجلیل در رابطه به تجلیل از  شصت و هشتمین سالروز جمهوری هند در این روزنامه آمده است که:

جنرال کنسول هند در هرات از تداوم همکاری های آن کشور بخاطر توسعه و انکشاف عرصه های مختلف در افغانستان بویژه در ولایت هرات اطمینان داد و تاکید نمود که کشورش دوست و حامی مردم و دولت افغانستان بوده و خواهد بود.

محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات از هندوستان بعنوان یک کشور متمدن و دوست نزدیک مردم افغانستان یاد کرد و گفت :”هندوستان کهن تاریخ متمدن دارد که هفت دهه اخیر، در تاریخ این کشور جایگاه خاص دارد زیرا درین هفتاد سال هندوستان به یکی از کشور های مقتدر منطقه و جهان تبدیل شده است .

همچنان از قول آریا رئوفیان، رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفته شده است: از دو ماه بدین سو آماده گی های لازم برای برگزاری مراسم پروژة تاپی در هرات گرفته شده است

مسوولان فرهنگی ولایت هرات از اجرای برنامه های متنوع فرهنگی به استقبال از آغازکار عملی  پروژه تاپی در افغانستان  خبر میدهند.

دو ماهنامه تخصص از دیگر نشریاتی است که طی ماه دلو، اقبال نشر یافته است. این نشریه از سوی شورای متخصصان و با مدیر مسئولی محمد رفیق شهیر به نشر می رسد.

در سرمقاله 12 و 13 این مجله تحت عنوان « قدرت ما در دانش ماست» آمده است: این روز ها ما شاهد فراغت صدها تن دختر و پسر از دانشگاه ها / پوهنتون ها در شهر خود هستیم که با برپایی محافل فراغت در پهلوی خانواده ها، استادان و شهروندان به تجلیل می نشینند. و این روند به سرعن ادامه دارد. نکته قوت این برنامه حضور پر رنگ دختران ماست که در سطح کشور بی مثال است.

میزان اشتراک خانم ها در امتحانات کانکور سال های اخیر اضافه از 50 فیصد را نشان می دهد…

مدیر مسئول در قسمتی از این سرمقاله از موضوع برخورد های متعصبانه نیز ابراز نگرانی نموده می نویسد: آنچه مایه نگرانی است، برخورد متعصبانه در برابر دانش آموختگان هراتی است که در بعضی وزارت خانه ها اعمال می شود و این نکته برای ما قابل تحمل نیست.

همچنان در این شماره از تخصص، این موضوعات را خوانده می توانید:

  • گافه های پاریس و قلیان خانه های کابل
  • جایگاه زن در مسائل اقتصادی همچنان کمرنگ است
  • معلولان ذهنی ناتوان نیستند
  • دانشگاه هرات، تجلیل از سه دستاورد در یک روز
  • و چندین مطالب فرهنگی، هنری و اجتماعی دیگر.نشریه تخصص در 32 صفحه به نشر رسیده است و روی جلد آن به چاپ چند قطعه عکس از مراسم افتتاحیه نمایشگاه بهزاد در هرات اختصاص یافته است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *