هرات در آستانۀ گرامی‌داشت از صدمین سالگرد استقلال کشور

Image may contain: one or more people, sky and outdoor
مسئولان فرهنگی ولایت هرات از آمادگی‌های لازم برای تجلیل از روز آزادی و استقلال کشور خبرمیدهند.
آریا رئوفیان رئیس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات می‌گوید: آمادگی های لازم برای برگزاری صدمین جشن استرداد استقلال کشور از طریق اداره محلی و دیگر ادارات بخصوص ریاست اطلاعات و فرهنگ گرفته شده تا به صورت با شکوهی از این روز افتخارآمیز گرامی‌داشت بعمل آید.
آقای رئوفیان گفت: این اداره برنامه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی را برای گرامی‌داشت از این روز با شکوه روی دست گرفته، که قرار است برخی از برنامه‌ها به پیشواز از این جشن بزرگ و برخی دیگر آن نیز در روز 28 اسد اجرا شود.
به گفتۀ آقای رئوفیان: برگزاری سمینارها، گفتمان‌های تاریخی و فرهنگی، معرفی جاذبه‌های گردشگری و بازدید ازعمارات دورۀ امانی، اجرای نمایش‌نامه‌های ملی و حماسی پیرامون کارنامه های اعلی حضرت امان‌الله خان و ورود و اقامت شان در هرات و برخی برنامه‌های دیگر از جمله برنامه‌هایی است که این اداره آن را برای تجلیل از روز آزادی کشور روی دست دارد.
رئیس این اداره همچنین ابراز می‌دارد، که تجلیل از روز پرافتخار استقلال کشور روحیه آزادی، شادی و وطن‌دوستی را در میان شهروندان کشور قوت بخشیده که به همین منظور نیز ریاست اطلاعات و فرهنگ در نظر دارد تا فرارسیدن روز 28 اسد برنامه‌های پیشوازی متعددی را به افتخار آن روز برگزار نماید.
درین میان وحیدالله سلطانی آمر گردشگری اداره اطلاعات و فرهنگ هرات، تجلیل از روز باافتخار استقلال کشور را نیازمند استقبال گرم و با شکوهی از سوی دولت و مردم می‌داند.
آقای سلطانی همچنان ابراز می‌دارد که ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات تلاش دارد تا از چنین افتخارات و ارزش‌ها به گونۀ شانداری پاس‌داری نموده و آن را برای فرزندان و نسل آینده هدیه بخشد تا آنان نیز با روحیه‌ی وطن‌دوستی و افتخار به وطن تربیه شوند.
این در حالیست که دولت افغانستان نیز مصمم است تا برای گرامی ‌داشت از صدمین سالگرد استرداد استقلال افغانستان برنامه های متنوع فرهنگی جهت ترویج هرچه بیشتر وفاق ملی در سراسر کشور بمرحله اجراء در آورد.
کفتنیست: قرار است تا بزرگترین مراسم ویژه صدمین سالگرد استقلال افغانستان در مرکز کشور با حضورجمع کثیری از مهمانان خارجی و داخلی برگزار گردد و در آن با شادی و سرور از افتخار آفرینی های نیاکان این دیارتجلیل به عمل آید.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *