شنبه یازدهم جوزا، تدریس در مکاتب هرات روند عادی به خود خواهد گرفت

نتیجه تصویری برای اعتصاب معلمین هرات

رئيس معارف هرات با نشر خبرنامه ي گفته است، كه پس از ديدار با هیئت اعزامی مركز از جمله رئیس کمسیون امور فرهنگی، دینی، معارف و تحصیلات عالی مشرانو جرگه که به هدف بررسی خواسته های معلمان به هرات آمده اند، توافق شده است تا روند عادی تدریس از روز شنبه جریان داشته باشد.

روح الله ازهد در اين خبر نامه داد خواهی در چهارچوب قانون را حق انکار ناپذیر همه شهروندان کشور دانسته و گفته است، كه خواسته های معلمان معترض را به طور مشروح با هیئت مشرانو جرگه در میان گذاشته است.

به نقل از خبر نامه عبدالطیف نهضت یار، رئیس کمسیون امور فرهنگی، دینی، معارف و تحصیلات عالی مشرانو جرگه، نیز بر انتقال خواسته های به حق معلمان به مقامات بلند رتبه دولتی بر تلاش دوامدار برای احقاق حقوق معلمان تاکید نموده و نماینده گی، نظارت و قانونگزاری را از جمله وظایف، صلاحیت ها، و مسئولیت های مشرانو جرگه دانسته است.

هيئت مذكور خواهان شروع دوباره روند تدریس در مکاتب گردیده و از آموزگاران خواسته است، الی محقق شدن خواسته های شان به روند عادی تدریس برگشته اجازه ندهند، تا فرزندان مردم از آموزش محروم بمانند.

رئيس هيئت اعزامي مركز گفته است، كه نتیجه ي بررسی هاي شان را هفته آینده در جلسه عمومی مشرانو جرگه با حضور وزیر معارف به بحث خواهند گذاشت.

اين در حاليست، كه كميته دادخواهي معلمان هرات، اين موضوع را رد نموده، ميگويند: تا زمانيكه به خواسته هاي شان رسيده گي نشود، دست از اعتصاب نخواهند كشيد.

از حدود دو هفته بدين سو معلمان مكاتب دولتي، بنا به آنچه پائين بودن معاشات شان عنوان ميكنند، دست به اعتصاب درسي زده و خواهان افزايش معاشات شان هستند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *