اخبار پنجاه سال بعد در چنین روزی

نخست اینکه تا پنجاه سال آینده و به دنبال کشیده شدن انتخابات سال 1397 خورشیدی به بحران، جلالتمآبان ( عین و غین ) همچنان رئیس جمهور و رئیس اجرائیه کشور خواهند بود.

ایشان به دنبال ایجاد تقلبات گسترده در انتخابات ولسی جرگه  سال 1397 و گل آلود شدن آب دریاچه ی سیاسی افغانستان، به ماهی گرفتن مشغول شدند و گفته می شود، از این درک، عاید بسیاری شامل حال ایشان شده است.

– پنجاه سال بعد در چنین ماهي، روند تقلب در انتخابات رياست جمهوري و شورا هاي ولايتي، با نصب امكانات پيشرفته به نيمه كاهش خواهد يافت. اين در حاليست كه همچنان صندوق هاي راي دهي در مناطق دور افتاده انباشته از آرايی خواهد بود كه به نفع تنها يك نفر به صندوق انداخته شده است.

– پنجاه سال بعد در چنین ماهي، شاهراه حلقوي افغانستان، نزدیک به تکمیل و كار احداث قسمتی از آن یعنی از هرات تا نیمه راه بادغیس روي دست گرفته خواهد شد. سایر مسیر باقی مانده هم الی ختم درگیری های بالامرغاب و تصرف بارارچه آن ولسوالی، به سال های بعد تر موکول خواهد شد.

– پنجاه سال بعد در چنین ماهي، چندين سرپرست مادام العمر و برحال بعضي از رياست خانه هاي دولتي از كار شان واقعاً سبك دوش و به خانه آخرت رهسپار خواهند شد. اين در حاليست كه هنوز هم عده اي با گذشت چند سال از سبک دوشی آنان ، همچنان رئیسان برحال ادارات دولتي به شمار مي آيند.         

– پنجاه سال بعد در چنین ماهي، محتكران گاز مايع به دلیل ندانم کاری های دولت در تصبیق پروژه تاپی، اين مواد سوختي را به قيمت هاي سرسام آوري خواهند فروخت.

– پنجاه سال بعد در چنین ماهي، شمار نامزدان رياست جمهوري به صدها تن و از شوراي هاي ولايتي يك ولايت به هزاران تن خواهد رسيد.

پنجاه سال بعد در چنین ماهي، جاده پسته نمر یک الی درب قندهار و پایین آب براي پنجاهمين بار به داوطلبی خواهد رفت. 

اين در حاليست كه ساير جاده هاي شهر نيز به دلیل رفت و آمد وسایط سنگین وزن به مخروبه تبدیل خواهند شد..

پنجاه سال بعد در چنین ماهي، يك مامور ساده به خاطر اخذ 50 افغاني زير ميزي دستگير و به دو سال حبس محكوم خواهد شد. همچنان يكي از روساي ادارات در قضيه اختلاس يك ميليون دالري از بودجه انكشافي اداره اش برائت گرفته و  دوسيه او مختومه اعلام خواهد شد.

پنجاه سال بعد در چنین ماهي، هزینه مصرف دو ماهه هر خانواده از شهرومدان با شمارش میتر های غیر معیاری دیجیتالی به یک لک افغانی خواهد رسید و وارد کنندگان میتر های دیجیتالی و شرکای شان در دستگاه حکومتی، پول كلاني به جيب خواهند زد.

پنجاه سال بعد در چنین ماهي، روزنه هاي اميدبخش برای تامین صلح پایدار همچنان در تاریکی باقی خواهد بود و فرزندان سیاسیون کشور پس از مرگ پدران شان روند صلح را ادامه خواهند داد. این در حالی است که بالا مرغاب برای سیصد و مین بار در پنجاه سال گذشته به تصرف طالبان در خواهد آمد. 

پنجاه سال بعد در چنین ماهي، اولين پل عابر پياده در منطقه چهار راهي مستوفيت اعمار خواهد شد. اين پل كه از سوي يكي از شركت هاي تجارتي براي نصب اعلانات تجارتي اعمار خواهد شد، نيم متر عرض داشته و شهروندان مي بايد به تعقيب هم از اين پل بگذرند.

50- سال بعد در چنین روزی اختلاف ميان اقوام هریوايي با ميانجي گري فلاني ها به پايان خواهد رسيد و طرفين قبول دار خواهند شد كه در پي همديگر نباشند. آنها براي حل تمامي مشكلات و از ميان رفتن موضوع زير پا خالي كردن هم، چند سال ديگر مهلت خواهند خواست.

– پنجاه سال بعد در چنین ماهي، شهر هرات به شهر مدرن تغيير نام خواهد داد. اين شهر كه در گذشته آبدات تاريخي فراواني از خشت پخته در خود خواهد داشت، هم اينك به شهري كاملاً سمنتي و در هم و برهم بدل شده است.

 

 

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *