درگذشت هنرمندی که چراغ دار شهر بود

Image may contain: one or more people and people standing

عزیز احمد فیضی یک تن از هنر مندان تیاتر و سینما و کارمند برحال ریاست برق هرات حین ترمیم دکل برق وارداتی کشور جمهور اسلامی ایران جان داد. حادثه یک روز بعد از قطع برق وارداتی کشور ایران بخاطرافتادن دکل های برق در ناحیه مرزی بر اثر طوفان های شدید روی داد و فیضی که با همکارانش در حال ترمیم و جابجایی دوباره دکل های آهنی برق بود، در اثر پائین آمدن یک پایه دکل برق در قدوس آباد اسلام قلعه دیده از جهان فرو بست.

عزیزاحمد فیضی کارمند رسمی اداره برق و بازیگر افتخاری تئاتر هرات بود. او به دلیل تیپ خاصی که داشت به “عزیز بروت” شهرت یافته بود.

عزیز احمد فیضی هنرمند محبوبی بود که از سال ۱۳۸۴ فعالیت در تئاتر را تحت نظر استاد عسکر زاده شروع نموده و تا اکنون نیز فعالیت داشت و از طریق هنر خویش خنده را برلبان هموطنان می نشاند.
او سالهاست که در مدیریت تئاتر ریاست اطلاعات وفرهنگ بگونه افتخاری نقش های مختلفی را بازی نموده و نخستین فلمش بنام “جام محبت ” به کار گردانی قوس محمد عسکر زاده بازی وواپسین فلم هنری اش را تحت عنوان “فریب” به کار گردانی حارث یوسفزی نقش آفرینی نموده است.
قابل ذکر است عزیزاحمد فیضی هنرمند سینما وتئاتر در بیش از صد نمایش کوتاه نقش بازی نموده و در فلم های عقرب سیاه، خلوتگاه عشق، گلالی، فلم فریب، جام محبت، فلم قسم و چند فلم هنری دیگر نیز نقش موثری بازی نموده است.
فلم سینمایی مدرسه به کارگردانی اسد سکندر درفیستوال پیکن جایزه مقام دوم را گرفت، که درین فلم نیز قای فیضی نقش موثری ایفاء نموده بود.

در پی تندباد وسیع روز سه‌شنبه در منطقه قدوس‌آباد ولسوالی کهسان ولایت هرات ۳ پایه برق وارداتی ایران واژگون و برق نیمی از شهروندان هرات قطع شد.
هرات از دو‌کشور ترکمنستان و ایران برق وارد می‌کند.

 

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *