رادیو مژده

نام رادیو: مژده

صاحب امتیاز قبلی: علی آرین

صاحب امتیاز فعلی: حکمت همت

سال تاسیس: 1387

فریکانس: 91٫5  MHz

آدرس: ناحیه پنجم شهر هرات   جاده مهتاب    اخیر جاده فرعی نظر قلعه نوی

آدرس ایمیل: hekmat2hemmat@gmail.com

تاریخچه آغاز به کار رادیو مژده

شبکه‌ی رادیو مژده در یکم دسامبر سال ۲۰۰۷ میلادی روی موج « ۹۱.۵ اف ام » به عنوان یک رسانه آزاد- مستقل و غیر وابسته در ولایت هرات آغاز به فعالیت کرده است.

این رادیو از سوی « علی آرین » یک تن از دانش آموخته گان رشته ژورنالیزم پوهنتون هرات به هدف اطلاع رسانی به موقع برای شهروندان ولایت هرات، راه اندازی شد.

علی آرین ( صاحب امتیاز اسبق رادیو مژده)

————————————————-

رادیو مژده از آغاز فعالیت تا کنون با استخدام کادر مسلکی و‌دانش آموخته‌ی رشته‌ی خبرنگاری، با برنامه های علمی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی، تفریحی و غیره، از جمله رادیوهای محلی پر قدرت و پر مخاطب در هرات بوده است و در حال حاضر با بیست ساعت نشرات رادیویی و همزمان با نشرات آنلاین جهانی، از رادیو های مطرح، شناخته شده و مخاطبانی هم در بیرون از مرزهای افغانستان دارد .

شبکه‌‌ی رادیو مژده در کنار نشرات رادیویی، در فضای مجازی از جمله فیسبوک نیز فعالیت قابل ملاحظه ای دارد  و در کنار آن  دارای یک شبکه‌ی خبری در تلگرام می باشد و ویبسایت یا پایگاه خبری را داراست که روزانه خبرهای محلی، حوزه غرب، ملی و خارجی را به نشر‌می‌رساند.

اطلاع رسانی‌دقیق و بی طرفانه، ارتقاء سطح آگاهی جامعه، مبارزه با تبعیض های زبانی، منطقه ای، جنسی و قومی و تحقق آزادی بیان و نهادینه ساختن استندرد ها و اصول اخلاقی خبرنگاری و احترام ‌به قانون اساسی، از اصلی ترین و اساسی ترین اهدافی است که از سوی مسئولان رادیو مژده عنوان می شود.

رادیو مژده در اواسط سال 1396 خورشیدی از جانب موسس این رادیو به حکمت همت  یک تن دیگر از اساتید پوهنتون و ماستر رشته ژورنالیزم واگزار شد. رئیس فعلی این رادیو در نظر دارد تا شبکه تلویزیونی را نیز به همین نام راه اندازی نماید.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

لیست آبدت شده از رادیو های دارنده جواز فریکانسی در هرات – 1397

لیست آبدت شده از رادیو های دارنده جواز فریکانسی در هرات – 1397 ولایت هرات بعد …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *