وب سایت ابنا ( خبرگزاری اهل بیت) – گزارش تصویری

مایشگاه “صد سال با مطبوعات” در هرات افغانستان +تصاویر

  • کد خبر : 454458
  • منبع : ابنا

خلاصه: اولین جشنواره و نمایشگاه تحقیقی – پژوهشی مطبوعات در حوزه غرب با حضور مقامات محلی، فرهنگیان، چهره های سیاسی و خبرنگاران در هرات افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری اهل‏بیت(ع) ـ ابنا ـ به مناسبت فرا رسیدن نود و چهارمین سالروز استقلال افغانستان، اولین جشنواره و نمایشگاه تحقیقی – پژوهشی مطبوعات در حوزه غرب با عنوان “صد سال با مطبوعات” با حضور مقامات محلی، فرهنگیان، چهره های سیاسی و خبرنگاران در هرات افتتاح شد.

در این نمایشگاه که به منظور به تصویر کشیدن نقاط قوت، موفقیتها و توانمندی های فرهنگیان افغانستان دایر شده از فعالان بر جسته‏ی عرصه مطبوعاتی تقدیر به عمل آمد.

در این نمایشگاه چهار روزه، آثار مطبوعاتی فرهنگیان حوزه غرب کشور به نمایش گذاشته شده است.

نور احمد کریمی، مسئول برگزاری این نمایشگاه گفت: از یک سال پیش، حدود ۵۰۰ شماره از انواع روزنامه ها، مجلات، فصلنامه، گاهنامه و دیگر آثار مطبوعاتی را جمع آوری کرده اند تا در این نمایشگاه به عرصه‏ی نمایش بگذارند.

در این نمایشگاه چهره های بسیاری از نویسندگان و مدیر مسئولان مطبوعاتی در غرب کشور به تصویر کشیده است تا از این طریق مردم با نویسندگان و اهل ادب شهر و کشورشان بیشتر آشنا شوند.

در همین حال سید فضل الله وحیدی، والی ولایت هرات ضمن بازدید از این نمایشگاه طی سخنانی گفت که مطبوعات در عرصه اطلاع رسانی و آگاهی مردم نقش بارز و ارزنده ای داشته اند.

وی از مطبوعات به عنوان پایه های مهم جامعه مدنی یاد کرد و خاطر نشان کرد، باید در جهت حفظ و گسترش آن اقدامات جدی صورت گیرد.

والی هرات از همکاری مسئولین این ولایت با اهل قلم خبر داد و گفت که باید روزنامه ها، مجلات و مطالب مهم در دسترس مردم در نقاط دور دست قرار گیرند.

گفته می‎شود که طی چند سال گذشته این اولین بار است که آثار مطبوعاتی صد سال اخیر در هرات جمع آوری و به نمایش گذاشته می‏شود.

………………پایان پیام/ 218

درباره admin

مطلب پیشنهادی

نگاهی به گذشته وحال فرهنگ سرای دوربین!

آژانس باختر هرات: مجله دوربین در سال 1383 خورشیدی به هدف حمایت از جامعه فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *