روزنامه اتفاق اسلام و فصلنامه غالب ( چهار شنبه یازدهم ماه جدی)

در شماره روز چهارشنبه روزنامه اتفاق اسلام می خوانیم:

ماموریت کنسول پاکستان در ولایت هرات خاتمه یافت.

بخت بیدارخان که ازدیپلومات های کارآزموده و زارت خارجه پاکستان میباشد و از مدتی بدینسو بعنوان سرپرست کنسولگری پاکستان در ولایت هرات ایفای  وظیفه می نمود،  بعد از ملاقات تودیعی با محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات، به ماموریتش درین ولایت پایان داد.

او از افزایش بورسیه های آن کشور به جوانان ولایت هرات در جریان یک سال اخیر یاد آوری نمود و گفت کشورش علاقه مند است تا در عرصه های مختلف با دولت و مردم افغانستان همکاری نماید.

همچنان در مطلب دیگری آمده است:

والی هرات در دیدار با قوماندان حمایت قاطع بر گسترش و تداوم همکاری ها تاکید کرد

والی هرات همچنان حمایت تخنیکی جامعه جهانی از روند انکشاف و تجهیز نیروهای مسلح را قابل قدرخواند.

در این میان قوماندان حمایت قاطع نیزاز تلاش نیروهای امنیتی در برابرهراس افگنان تمجید نمود و اطمنیان داد که تلاش ها بخاطر تجهیزو تقویت نیروهای امنیتی افغان همچنان ادامه خواهند یافت.

این روزنامه ازغم شریکی والی هرات  با خانواده شهید محمد ناصرعطایی افسرجوانی که در حادثه روز یکشنبه کابل به شهادت رسیده بود،  نیز مطلبی تهیه نموده که در آن آمده است:

محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات که به منزل این شهید حضوریافته بود مراتب تسلیت وهمدردی خود راحضورخانواده شهید ابرازداشت .

تلاش مسوولان برای جلوگیری از اخاذی در مسیر شاهراه ها، از عناوین دیگر این روزنامه است و در آن  برجلوگیری جدی از اخاذی در مسیر شاهراه ها تاکید شده است.

از محمد انور رحمانی رئیس گمرک هرات در این مطلب نقل قول شده است که: بخشی از پول‌هایی که به شکل قانونی نیز اخذ میگردد به علت عدم آگاهی راننده ها در جمع اخاذی‌ها محاسبه میشود. آقای رحمانی افزود به منظور آوردن اصلاحات در گمرک سرحدی اسلام قلعه بنرها نصب  و به منظور رسیده‌گی به شکایات دریوران نمبرهای تماس در آنها درج گردیده است.

در صفحه چهارم این روزنامه از شاروال هرات نقل قول شده است: جمع‌آوری زباله‌های شهری به سکتور خصوصی سپرده میشود.

شاروالی هرات تصمیم دارد،  پاک‌کاری شهر، جمع‌آوری زباله‌ها و بازیافت زباله‌ها را به سکتور خصوصی محول کند.

هیئت رهبری شاروالی هرات با توجه به مصارف سالانه خود در بخش مدیریت تنظیف این اداره، محول نمودن پاک‌کاری شهر، جمع‌آوری زباله‌ها و بازیافت زباله‌ها به سکتور خصوصی را گزینه مطلوب برای کاهش هزینه‌های این اداره دانسته و به‌خاطر پاک‌کاری بهتر سطح شهر از شورای مشورتی اداره شاروالی، کارشناسان محیط زیستی و آگاهان امور خواهان بررسی این اصل مهم شده است.

آقای قتالی می‌افزاید، شاروالی هرات سالانه مصارف هنگفتی را در بخش مدیریت تنظیف این اداره متقبل می‌شود و با وجود این مصارف، موضوع پاک‌کاری سطح شهر مطلوب نیست.

( پنج طالب به زندگی عادی بر گشتند) از دیگر مطالب امروز اتفاق اسلام است.

 این افراد چهارمیل سلاح کلاشنیکوف، مقداری مهمات و تجهیزات جنگی به شمول دستگاه های مخابره را نیز به نیروهای امنیتی مستقر درین ولسوالی تسلیم نموده اند.

 

فصل نامه غالب/ مدیر مسئول: (پوهاند نجیب الله فریور)

فصل نامه غالب از دیگر نشریاتی است که طی این روز ها بیست و یکمین شماره آن به دسترس مخاطبین قرار گرفته است.

این فصلنامه با مدیر مسئولی پوهاند نجیب الله فریور و صاحب امتیازی پوهنتون غالب هر سه ماه یکبار به نشر می رسد و بیشتر مقالات تحقیقی اساتید آن پوهنتون خصوصی را منعکس می سازد.

برخی از مقالات این شماره از فصل نامه عبارت اند از:

  • بنیاد های عقیدتی پیر هرات به قلم پوهاند فضل الرحمن فقیهی
  • ارزیابی تراخم در شهر و چهار ولسوالی هرات به قلم پوهندوی دوکتور محمد ناصر نبی زاده
  • مروری بر مرض گلو کومای ولادی ، نوشته دوکتور عزیز الحمن نیازی

و چندین مقاله علمی دیگر . ناگفته نماند که این فصلنامه صفحات محدودی نیز به زبان انگلیسی دارد که بیشتر به معرفی پوهنتون غالب می پردازد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *