بامیان عضو شبکه جهانی یادگیری شد

مسئولان وزارت معارف می‌گویند که ولایت بامیان در شبکه جهانی «شهرهای یادگیری یونسکو» به نمایندگی از تمامی شهرهای کشور، نامزد شده است.
براساس گفته‌های مقام‌های این وزارت، سهم‌گیری اقشار مختلف باشندگان بامیان در فعالیت‌های اجتماعی، آموزشی، اقتصادی، فرهنگی، سیاسی و … از دلایلی می‌باشند که این ولایت معیار نامزدی در این شبکه را تکمیل کرده است.
کار های مقدماتی برای نامزد کردن بامیان انجام شده و قرار است در بهار آینده، این لقب رسماً از سوی دیپارتمنت شبکه جهانی شهرهای یادگیری به بامیان داده شود.
گفتني است، مقام‌های دیپارتمنت شبکه «شهرهای یادگیری یونسکو» نیز به افغانستان خواهند آمد و طی یک برنامه رسمی لقب «یادگیری» به بامیان اعلام خواهد شد.
اين انتخاب امسال در اجلاس بزرگ‌سالان كع در کوریای جنوبی برگزار شده بود صورت گرغت. در حاشیه‌ی آن نشست، اعضای دیپارتمنت شبکه جهانی شهرهای یادگیری از مقام‌های دولت افغانستان درخواست کرد‌ند که یکی از شهرهای خود را برای به دست آوردن این عنوان، نامزد کنند.
از اينرو بامیان به دلیل امنیت نسبی‌یی و دارا بودن معیارهای لازم ، بهترین گزینه برای نامزدی در این شبکه دانسته شد.
حضور و سهم‌گیری فعالانه‌ی تمامی اقشار جامعه به آموزش‌های عمومی (مکاتب و دانشگاه‌ها)، مخصوصاً برنامه‌های سوادآموزی، اشتراک کهن‌سالان در کارگاه‌های سواد آموزشی معارف، گسترش فرهنگ شهری و شهر نشینی، سهم‌گیری مردم در پاک کاری جاده‌های داخل شهر، اشتراک در حشرهای عمومی و همچنان سهم‌گیری مردم در پروسه‌ انتخابات، از شاخصه‌های مهمی است که زمینه‌ی نامزدی شهرها در این شبکه را فراهم می‌کند..

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *