روزنامه اتفاق اسلام ( پنجشنبه پنجم ماه دلو):

 


روزنامه اتفاق اسلام تنها روزنامه ایست که صبح امروز پنجم ماه دلو سال روان در هرات به چاپ رسیده است.
در این شماره از این روزنامه، از غم شریکیمحمد آصف رحیمی، والی ولایت هرات نسبت به درگذشت مولانا میر محمد یوسف موسس مدرسه جامع هرات تذکر به عمل آمده است.
والی هرات که همراه شماری ازمقامات دولتی و شاروال هرات در منزل استاد عبدالروف مخلص فرزند ارشد میرمحمد یوسف حضور یافته بود، از خدمات علمی و کارنامه های جهادی این شخصیت پرافتخار به نیکی یاد کرد.
روزنامه اتفاق اسلام می نویسد: فردی به جرم قتل دو شهروند هرات محکوم به اعدام شد
در جلسه علنی محکمه ابتدایی شهری هرات که تحت ریاست قضاوتمند محمد شعیب ابراهیمی رئیس محکمه شهری هرات برگزار شد، این فرد راکه چندی قبل دو تن از شهروندان هرات را در جاده لیسه مهری بشکل بی رحمانه به قتل رسانده بود، به اعدام محکوم نمود .
همچنان در صفحه نخست این روزنامه آمده است:
والی هرات: باشنده گان هرات نخستین کسانی اند که از گاز و برق تاپی بهره مند خواهند شد

مسوولان اداره محلی هرات میگویند:” اجراء مرحله اول پروژه انتقال گاز ترکمنستان به هند و پاکستان از راه افغانستان (تاپی) تا یک ماه دیگر در ولایت هرات آغازخواهد شد.
همزمان با این اعلام شده است که برای اجراء مرحله اول این پروژه وزارت‌های داخله، دفاع، انرژی و آب، ریاست اراضی و اداره خط آهن و وزارت معادن وصنایع همکاری دارند.
والی هرات درین مصاحبه گفت:” پروژه تاپی افغانستان را به دهلیز مهم اقتصادی و تجاری مبدل و برای هزاران نفر زمینه کار را فراهم خواهد کرد.
در این روزنامه آمده است: فراه از لبۀ پرتگاه؛ تا تقویت پوسته های کمربندی شهر فراه و ادامۀ عملیات های پاکسازی
جلسه هیئت رهبری زون غرب در لوای نمبر دوم ولایت فراه برگزار شد .
قوماندانی زون انصار در صفحه فیسبوکش نوشته که مل پاسوال محمد جمعه عدیل قوماندان پوليس زون ساحوی ۶۰۶ انصار از تحکیم قوی پوسته های امنیتی پولیس در کمر بندهای شهر فراه و مجهز شدن این پوسته ها و در پی سفر مقامات وزارت های داخله ، دفاع و ریاست امنیت ملی روی تمام چالش های نیروهای دفاعی و امنیتی ولایت فراه بحث صورت گرفته و بزودی طرح های امنیتی اجرایی خواهد شد .
هچنان برگزاری جلسۀ نوبتی شورای ولایتی از دیگر خبر های صفحه نخست روزنامه اتفاق اسلام است.
در این خبر آمده است:
که آقای کبرزانی پیرامون شکایات و مشکلاتی که از کلینیک های خصوصی موجود است صحبت نموده، بعداً رئیس شورا محترمان هریک داکتر مهدی حدید سیدعبدالعظیم کبرزانی، حاجی عبدالرحمان مرادی و حاجی توریالی طاهری را مؤظف ساخت تا به اساس شکایات مردم از کلینیک های خصوصی نظارت نموده گزارش شان را در هفته آینده ارائه نماید تا آنچه لازم است رسیده گی صورت گیرد.
علاوتاً محترم داکتر مهدی حدید پیرامون موجودیت ویروس آنفلونزای مرغی در ولایت هرات صحبت نمود و از خطرات آن به وکلای محترم معلومات داد، که بعداً فیصله بر آن تا ریاست محترم صحت عامه با اشتراک اعضای شورای ولایتی در مورد اقدام نموده موضوع را جداً پیگیری نمایند.
اتفاق اسلام می نویسد: بم افگن‌های جدید امریکایی وارد افغانستان شد

نظامیان امریکایی مستقر در کشور گفته اند که یک جزوتام طیاره‌های جنگی ای -۱۰ تندربولت برای کمپاین مبارزه بر ضد طالبان وارد افغانستان شده است.
ادراده یا تنها امتیاز بیشتر، اسلم و جاهلیت، آداب متعلم و حامل قرآن و اعلانات از دیگر عناوین صفحات دوم و سوم این روزنامه است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *