مرکز خبرنگاران افغانستان

مرکز خبرنگاران افغانستان

موسس: احمد قریشی

Bildergebnis für ‫احمد قریشی‬‎

دفتر مرکزی: کابل

مسئول ولایتی در هرات: عبدالقیوم پدرام ( قاضی زاده ) /0799252516

Bildergebnis für ‫عبدالقیوم پدرام قاضی زاده‬‎

آدرس دفتر: جاده مخابرات- باغچه گلها- دست چپ- اولین کوچه بن بست

مرکز خبرنگاران افغانستان

Untitled-1 مرکز خبرنگاران افغانستان

مرکز خبرنگاران افغانستان یک نهاد مستقل، غیر دولتی و غیر سیاسی است که براساس احکام قانون رسانه‌های همگانی کشور ایجاد گردیده است.
این مرکز در ماه ثور ۱۳۸۸ با کسب جواز رسمی از وزارت اطلاعات و فرهنگ با نام «مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان» شروع به فعالیت کرد اما در اول میزان ۱۳۹۰ با فیصله هیأت رهبری و موافقت وزارت اطلاعات و فرهنگ نام آن از «مرکز حمایت از خبرنگاران افغانستان» به «‌ مرکز خبرنگاران افغانستان» ‌ تعدیل گردید.
مرکز خبرنگاران افغانستان با هدف حمایت از خبرنگاران و دست اندرکاران امور رسانه‌ای و نهادینه کردن آزادی مطبوعات در کشور ایجاد گردیده است.

این مرکز در ولایت هرات نماینده گی دارد و مسئول حوزه وی آن در غرب کشور، عبدالقیوم پدرام قاضی زاده می باشد. آقای پدرام در کنار پیشبرد این مسئولیت، خبرنگار رسمی تلویزیون آرزو در هرات نیز است.

مرکز خبرنگاران افغانستان، ۲۷ حوت هر سال را به عنوان روز خبرنگار نام‌گذاری کرده و از دولت افغانستان خواسته است که این روز را به عنوان یک مناسبت رسمی وارد تقویم این کشور کند.

از سال 1392 همه ساله بدینسو از این روز با ارايۀ گزارش از وضعيت رسانه‌ها و خبرنگاران در کشور و تقدير از فعاليتهاى موثر ۱۱ خبرنگار برتر به شمول خبرنگار سال، در کابل تجلیل به عمل آید.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

لگو های رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *