تقدیر از یک بانوی خوشنویس هراتی

بانو فاطمه مرادی دختر نوجوانی که موفق به کتابت سی‌جلد قرآن‌شریف به‌صورت دست‌نویس گردیده‌است، از سوی ریاست اطلاعات و فرهنگ تقدیر شد.
آریا رئوفیان رییس اداره اطلاعات و فرهنگ هرات زحمات و تلاش‌های خانم فاطمه مرادی را در قسمت کتابت سی‌جلد قرآن‌کریم به‌صورت دست‌نویسT قدردانی نموده و از وی به‌عنوان بانوی نمونه یاد نمود که توانسته با وجود مشکلات فراوان، این فعالیت بزرگ و ارزنده را انجام دهد.
رییس اطلاعات و فرهنگ ضمن اظهار خرسندی از دست‌آورد این بانوی نوجوان، افزود:” : فعالیت‌های از‌ اين‌دست موجب گسترش فرهنگ قرآنی در ميان جوانان کشور گردیده و زمينه‌ساز آشنایی هرچه‌بيشتر و انس و الفت آنان با مفاهيم ارزشمند این كتابِ‌ انسان‌ ساز یعنی قرآن کریم می‌شود، و باید از چنین دست‌آوردهای خودجوش و خلاقانه‌ هر یک از جوانان که برای تعالی هرچه بیشتر فرهنگ اسلامی صورت می گیرد، تقدير و حمایت همه‌جانبه صورت گیرد.”
فاطمه مرادی متعلم صنف دوازدهم و ساکن ولسوالی گذره ولایت هرات است که توانسته طی مدت سه سال، سی‌جلد قرآن‌کریم را به خط بسیار زیبا دست‌نویس کند.
گفتی‌است که رییس اطلاعات و فرهنگ هرات با اعطای تقدیرنامه به این بانوی نجیب و هنرمند، ضمن تشکری از والدین بانو مرادی نسبت به حمایت، تشویق و فراهم‌سازی زمینه این کار برای وی، وعده هر نوع حمایت و پیشتیبانی فرهنگی را به این بانوی مستعد ابراز نمود.
عبدالصبور_محب‌زاده

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *