تجلیل از پنجصد وهفتاد ونهمین سالروز تولد امیر علی شیرنوایی

 
از پنجصد وهفتاد ونهمین سالروز تولد امیر علی شیرنوایی امروز ضمن مراسم با شکوهی در شهرهرات یاد بود بعمل آمد.
درین مراسم که از سوی مقام ولایت در تالار نگارستان بهزاد برگزارشده بود، برعلاوه وزیر کار امور اجتماعی، برخی معینان، شخصیت های ادبی و فرهنگی کشور و شماری زیادی از فرهنگیان، شاعران ونویسنده گان شرکت داشتند.
عبدالقیوم رحیمی والی ولایت هرات باخیر مقدم به شرکت کننده گان، از امیر الکلام امیر علی شیر نوایی بعنوان شخصیت چند بعدی یاد کرد و گفت: امير‌علي‌شير نوايي وزير و مشاور دانشمند سلطان حسين بايقرا، بزرگترین حامی فرهنگ دوران تیموریان بود.
 
آقای رحیمی با بیان این مطلب که هرات سرزمینی است که هیچ کس خود را دران بیگانه احساس نمی کند، زیرا درین مهد علم و فرهنگ میراث مشترک جامعه بشریت خود نمایی میکند گفت:” نگاره ها و بناهای بی بدیلی که درین سرزمین خلق شده و از گذشته به ما به ماندگارمانده است، به مثابه شاهدان خاموش تاریخ پرافتخار این سرزمین هنوز در برابر چشمان ما قد برافراشته و ایستاده اند”.
 
فریدون الهام معاون اداره امور و رییس بنیاد امیر علی شیرنوایی پیام محمد اشرف غنی رییس جمهور جمهوری اسلامی افغانستان را قرائت نمود که در آن بر پاسداشت شخصیت های ادبی و فرهنگی تاکید شده است.
رییس جمهور از اقدامات امیر علی شیرنوایی در جهت آبادانی و رفاه به نیکی یاد کرده و از برگزار کننده گان همایش قدردانی نموده است.
بشیر احمد ته ینج سخنگوی معاون اول رییس جمهوری اسلامی افغانستان نیز پیام جنرال عبدالرشید دوستم را قرائت نمود.
 
در جریان ده روز گذشته این دومین همایش فرهنگی می باشد که در شهر هرات برگزار می گردد.
همايش پنجصد و هفتاد ونهمين سالروز تولد اميرالكلام عليشير نوايي و پنجصد و سي و هفتمين سالروز تولد ظهيرالدين محمد بابر با قرائت مقالات علمی پیرامون این شخصیت های فرهنگی ادامه یافت.
 
 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *