بزرگداشت از روز جهانی سواد در هرات

Image may contain: 12 people, including Rohullah Azhad, people sitting and indoor

از روز بین المللی سواد در معارف هرات طی یک همایش با شکوه گرامی داشت به عمل آمد. روح الله ازهد رئیس معارف هرات، سواد را یکی از شاخصه های مهم توسعه پایداردر کناراقتصاد، انرژی، زراعت، ارتباطات و حقوق مدنی می داند. آقای ازهد توسعه پایدار را بدون سواد امکان پذیرندانسته با اشاره به تعاریف مدرن از سواد؛ از میزان 33% سطح سواد در کشور یاد آور شده آن را تکان دهنده دانست. رئیس معارف هرات به 350 هزار کودک بازمانده از تعلیم در هرات اشاره کرده بر ضرورت همکاری همه جانبه نهادهای دولتی و مردمی با ریاست معارف هرات در زمینه امحأ بی سوادی تاکید کرد.
به گفته عبدالرحمن حنیف آمرسواد آموزی ریاست معارف از سال 1390 تا سال 1397، یک هزار و صد نفر از لیسه سواد حیاتی آمریت سواد آموزی فارغ التحصیل شده اند که اکثرآنها اکنون شامل تحصیلات عالی و نیمه عالی هستند. آقای حنیف همکاری موسسات و نهادهای مردمی در امر امحأ بی سوادی در هرات را بسیار ارزنده تلقی کرد.
در همایش روز بین المللی سواد مشاور ارشد معینیت سوادآموزی وزارت معارف، معاون تعلیمات اسلامی ریاست معارف، روئسای ادارات دولتی شخصیت های علمی، سوادآموزان و مردم حضورداشتند.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *