طنز- خبر عاجل: ناکجا آباد به تصرف لشکریان معتاد در آمد

نوشته : ن. ک

نيروهاي وفادار به نائب الحکومه  بر فراز بام ساختمانهاي دارالحکومه  و نظمیه شهر سنگر گرفتند و با دوربین های شب نما، به جوالان لشکریان معتاد در سطح شهر پرداختند.
نيروهاي معتاد متقابلاً با پودر های سفیدی كه دود های سمی ایجاد می کند و با آتش سنگين صرفه، مواضع اعتباری و شان و شوکت شهر باستانی را در هم كوبيدند.

حمله به جانب شهر و بعد از آن به دارالحکومه و سایر تاسیسات دولتی زماني آغاز شد كه نيروهاي معتاد پس از تجمع پر سر و صدا و چندین ساله در شهرک رهایشی معتادین واقع در ساحه کمر کلاغ،  به قصد تصرف مواضع بیشتر به سوي قلب شهر در حرکت شدند و بدور از مواجه شدن با اندک مقاومتی، دها کیلومتر پيش تاختند.
در اين شبيخون، شکوه و عظمت گذشته این شهر و دیار زیر دود های سمی زر سفید گرفته شده و به کلی محو شده است و سبزه های داخل بلوار های سطح شهر نیز خشکیده اند.
آرومک به نقل قول از گپ زن لشکریان معتاد، گفت: سربازان خمار آلود اکنون بعد از تصرف نواحی مختلف شهری، به یک کیلومتری دارالحکومه  رسیده اند و صف آرایی شان از چندی بدین سو در ناحیه چوک سینما شکل گرفته است.
گفتنیست، دارالحکومه تا چوک سینما، یک كيلومتر بيشتر فاصله ندارد.
عکس های فیسبوکی خبرنگاران صفحات مجازی نیز نشان می دهد که چندین اداره دولتی ، یک هوتل و یک آبده تاریخی آن ساحه نیز به اشغال معتادان در آمده است.
در همین حال سخنگوی دارالحکومه هم ديروز تهديد كرد كه نيروهاي دارالحکومه براي مقابله با نیرو های خود سر معتاد، از عمليات به گفته او جسورانه بهره خواهند گرفت و به اطفائیه دستور داده خواهد شد که نیرو های مهاجم را زیر آماج فشار آب تانکر های ضد حریق خویش قرار دهند.
در پي سقوط جاده های شهر به دست معتادین، این نيروها در يك شبيخون سريع به زباله دانی های سطح شهر، به جمع آوری غنایم و سرقت های کوچک خیابانی مشغول شدند. خمار بی خیال، از گپ زنان ارتش معتادین اعلام كرد: « هدف اين شبيخون که با نام « زر سفید » انجام گرفته، اعلام موجودیت کتله عظیم معتادین و فشار بیشتر بر دارالحکومه برای بدست آوردن حقوق شان بوده  و همچنان حضور گسترده شانرا در داخل شهر آشكار بسازند.»

نتیجه تصویری برای معتادین در شهر هرات

عکس های فیسبوکی نیز عده زیادی از شهروندان را نشان می دهد كه در طول خيابان‌هاي مملو از معتادین، بی تفاوت تر از گذشته به رفت و آمد مشغول اند.
خرده فروش سر بازار از مدافعان پشت جبهه معتادان مي گويد: در اين شبيخون بیشتر از پیاده نظام معتادین کار گرفته شده و آنان با فیر صد ها کیلو گرام زر سفید، به آلوده کردن شهر پراختند.
نائب الحکومه همچنان تهدید کرده است، در صورتی که سربازان معتاد چند متری از اطراف دارالحکومه عقب نشینی نکنند، از دارالخلافه خواهد خواست تا معتادین مجرم را برای چند صباحی به زندان اندازد. از جانب دیگر زندان بان ناکجاآباد با صدور بیانیه ای ضمن رد سخنان نائب الحکومه، گفته است، این زندان در حال حاضر چندین برابر از ظرفیت موجود محبوس دارد و حاضر به پذیرش هیچ فرد معتادی نیست. وی همچنان یاد آور شده است که در آینده های نزدیک خرده فروشان چند کیلو گرامی مواد مخدر نیز مشمول فرمان عفو دارالخلافه قرار خواهند گرفت و جای بیشتر برای حبس شاکیان مشاجره های خانواده گی و مضنونین به ارتکاب فساد اداری از صد تا دو هزار افغانی خالی خواهد شد.
در همین حال خورده فروشان مواد مخدر هم در اطلاعيه اي تهدید آمیز خواستار مصئونیت شغلی خویش شدند واعلام كردند، از این به بعد حاضر نیستند، هیچ گونه باج و رشوه ای را به سربازان داروغه بپردازند.
از سوي ديگر نيروهاي بین المللی در وبسایت رسمی شان نوشتند: در قبال هر گونه درگیری های داخلی در ناکجاآباد که منافع شان را تهدید نکند، بی طرف خواهند بود.

همین اکنون نیز خبر رسید که لشکریان معتاد در میانه شهراند و با استفاده از کانال های فاضلاب و کمین در پشت درختان بلوار های سطح شهر، به پيشروي های خود به سوی دارالحکومه کماکان ادامه مي دهند. همزمان مقامات دارالحمومه و عده ی زیادی از شهروندان امروز نیز هدفهاي مصلحتی خویش را دنبال نموده و به تبریکی ایام عید و خود شیرینی در قبال کلید دار جدید بلدیه پرداختند  تا به زعم خویش از ناکجاآباد دفاع كنند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *