پیشرفت های قابل ملاحظه در کار ساختمانی بند پاشدان

مقام‌ های محلی هرات می‌گویند که کار ساختمانی بند پاشدان ۴۵ درصد پیش رفته است.

کار اعمار بند پاشتان از سال 1390 آغاز گردید، اما نظر به دلایلی بعد از مدتی متوقف شد.  تا آنکه پس از نزدیک به سه سال تعلیق، کار ساخت این بند از اواسط سال 1397 دوباره از سر گرفته شد.

بند پاشتان هرات، امیدی دیگر بر آرزوهای باشنده گان این ولایت است، که سال هاست انتظار بهره برداری از آن را میکشند.

مسئوولان وزارت انرژی و آب می گویند، که کار ساخت این بند زیر نظر انجینیران و متخصین خارجی به پیش میرود و این بند به گونه ی استندرد های بین المللی ساخته خواهد شد.

در حال حاضر نزدیک به چهار صد تن در کار ساخت این بند مصروف هستند که شماری از متخصصان خارجی نیز برای پیشبرد کار این پروژه، در هرات حضور دارند.

این انجینیران میگویند: کار به گونه ی استند درد و با شدت تمام در ساحه ی این بند جریان دارد و کار ساخت این بند با استندرد های بین المللی به مدت سه سال به اتمام خواهد رسید.

بند پاشتان با هزینه ی بیشتر از ۱۱۷ ملیون دالر بر روی دریای هریرود درولسوالی کرخ ساخته میشود، که گفته میشود پنجصد متر ارتفاع و صد متر عرض دارد.

بند پاشدان در فاصله بیست کیلومتری شهر هرات در ولسوالی کرخ این ولایت موقعیت دارد، که پس از ساخته شدن، ظرفیت ذخیره چهل و پنج میلیون مترمکعب آب، تولید دو میگاوات برق و آبیاری سیزده هزار هکتار زمین زراعتی را دارد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *