ششمین نمایشگاه دو سالانه مینیاتور هرات گشایش یافت

Image may contain: 1 person, standing
این نمایشگاه هنری امروز با حضور مسوولان پوهنتون هرات، استادان، دانشجویان و برخی فعالان مدنی در سالون هنرهای زیبا گشایش یافت.
محمد توفیق رحمانی رئیس پوهنحی هنرهای زیبا ضمن قدردانی از استادان و محصلانی که در راه اندازی این نمایشگاه تلاش کردند گفت: راه اندازی این نمایشگاه نتیجه زحمات و برنامه ریزی 2 سال هنرمندان هرات است که 224 اثر هنری مینیاتور و تذهیب از 60 شرکت کننده در این نمایشگاه به معرض دید علاقمندان گذاشته شد.
رئیس پوهنحی هنرها گفت: هدف دیپارتمنت مینیاتور ایجاد استقلالیت هنری و همچنان ایجاد روشهای فردی است که حرفی برای گفتن به مخاطب خود داشته باشد. در ادامه استاد صالحه وفا و استاد عبدالناصرصوابی در مورد ارزش هنر و هنرمند در جامعه و گسترش هنر طی سالهای اخیر صحبت کردند.
پوهندوی دکتور عبدالله فایز رئیس پوهنتون هرات ضمن جمع بندی محفل گفت: از آنجا که ولایت هرات به عنوان قطب هنری افغانستان است، هیئت رهبری پوهنتون هرات برای بلند بردن جایگاه هنر در آینده اقتصادی و فرهنگی ولایت هرات پلانهای مشخصی روی دست دارد که ایجاد دیپارتمنت دیزاین قالین، دیپارتمنت کاشی صنعتی و دیپارتمنت سرامیک صنعتی از آن جمله است.
این نمایشگاه به مدت 15 روز به روی علاقمندان باز است که آثاری از هنرمندانی از ولایت کابل و خارج از کشور نیز به نمایش گذاشته شده است.

Image may contain: 9 people, people smiling, people standing, suit and wedding

Image may contain: 2 people, people sitting and indoor

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *