نامه سرگشاده مردم هرات در واکنش به قتل های زنجیره ای اخیر در کشور

 

 

نتیجه تصویری برای عبیدالله بارکزائی

در پی قتل عبیدالله بارکزائی  ( نماینده مردم ارزگان در دوره شانزدهم پارلمان و رئیس فقید کمیسیون سمع شکایات  مجلس نمایندگان ) ، در سوم ماه حمل 1398، مراسم فاتحه خوانی و یاد بود در اکثریت ولایات کشور از جمله هرات برگزار گردید.

در کنار مراسم فاتحه خوانی که در مسجد جامع بزرگ شهر هرات در روز دوشنبه 1398/1/12 برگزار گردید، نگرانی های فزاینده مردمی نسبت به افزایش ناامنی های در کشور و بویژه در ولایت هرات، در قالب نامه ای سرگشاده به رئیس جمهور عنوان گردیده بود که متن آن از این قرار است.

جناب رئیس جمهور اسلامی افغانستان!

اقوام و ملت با هم برادر افغانستان این نامه را با ابراز نگرانی از موج فضاینده قتل های زنجیره ای در کشور،  برای شما می‌نگارند.

این نامه مروری است بر تمامی نگرانی های جامعه که از اثر قتل های هدفمندانه چهره های خوشنام کشور پدید آمده است. این دادخواهی چیزی نخواهد بود، جز جلوگیری از چنین جنایات هولناک و به محاکمه‌ کشاندن عاملان تمامی اتفاقات ناگواری که هر روز پاره های تن ما را از ما بی رحمانه جدا می سازد.

جناب رئیس جمهور!

در آخرین مورد از قتل های زنجیره ای، شخصیت مردمی و سر بکف این مرز و بوم « شهید عبیدالله خان بارکزائی » ( نماینده مردم ارزگان در دوره شانزدهم پارلمان و رئیس فقید کمیسیون سمع شکایات  مجلس نمایندگان ) ، در سوم ماه حمل 1398 از سوی دشمنان افغانستان به شهادت رسید.

این سلسله قتل های فجیع از چند سال بدینسو آتش فزاینده ای در خرمن غنایم این کشور که همانا سرمایه های معنوی و حامیان اصلی وطن و مردم خود بودند، شعله ور ساخته است.

جناب رئیس جمهور!

پنج سال گذشته را مرور کنید. از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب، خاک ما با خون قهرمانان تکرار نشدنی، گلگون و هیچ روزنه ی امیدی نیز برای پایان این روز باطل در افق دیده ها پدیدار نیست.

به این نام ها توجه کنید!  محمد فاضل عفیف جمشیدی، شیخ محمد جعفر توکی ، علی جمعه محبی ، جنرال عبدالرازق ، عبدالجبار قهرمان، صالح محمد اچکزی ، اوتار سینگ رهبر سیک های افغانستان، انجینير محمد سليم فراهى و تعدادی دیگر از چهره های نامدار ما قربانیان قتل های زنجیره ای هستند که موجی از نگرانی را در دل عموم هموطنان ما به میان آورده است.

پرسش اینجاست که جناب شما آیا تباهی ملت ها را در خفه ساختن گلون هایی که ندای حق سر داده و در مقابل تاریکی و سیاهی می ایستند، نمی دانید؟

بدون شک دشمنان واقعی این سرزمین به دليلى نمايندگان مردم، متنفذین و شخصیت های مطرح کشور را هدف قرار می دهند تا مانع صلح، ترقی، سعادت و آبادانی افغانستان عزیز شوند. غافل از آنکه ترور های ناجوانمردانه این چنینی، فریاد بلند دادخواهی ساکنان این سرزمین را نسبت به تداوم اتفاقات بغرنج و ناگوار کننده در جای جای کشور سبب شده و میشود.

جناب رئیس جمهور!

ما خواهان شناسایی عاملان رويداد قندهار که منجر به شهادت عبیدالله خان بارکزائی  گردید و تمام قتل های زنجیره ای در کشور هستیم.

ما از شما به عنوان سر قوماندان اعلی قوای مسلح کشور میخواهیم برای تامین هرچه بیشتر امنیت در جامعه، اقدام به موقع نمائید و در این میان، ارگان های امنیتی و کشفی کشور باید مصئونیت جانی همه شهروندان، بویژه رجال برجسته را تضمین کنند. ملت رنج دیده و درد رسیده افغانستان از شما میخواهد به تلاش های فراگیر و همه شمول خویش بخاطر تحکیم هرچه بیشتر وفاق ملی سرعت بیشتر ببخشید تا اطمینان از دست رفته ساکنان این دیار نسبت به تحقق صلح پایدار در کشور  فراهم گردد.

با امید به اینکه قتل های هدفمندانه زنجیره ای و روزگار نفرت بار جنگ و خونریزی از جامعه ما رخت بربندد و  صلح .پایدار در کشور حکمفرما گردد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *