اجرای خدمات متوازن شهری، آرزویی که به یاس مبدل شده است

نتیجه تصویری برای شاروال هرات

به نظر می رسد، شاروال هرات علیرغم حرف و حدیث های بیشماری که بر علیه او زده می شود و متهم به کم کاری می گردد، روز به روز بیشتر به ماندن در این سمت علاقمند می شود. مدتی است که برنامه تلویزیونی شهر و شهروند هم در قبال پرداخت هزینه از سوی شاروالی از طریق بعضی از شبکه های تلویزیونی پخش و نشر می گردد تا مستقیم، دستاورد هایی را  که اصلا معلوم نیست، برای آقای شاروال تبلیغ کند و البته شورای ولایتی هرات هم  همچنان از مخالفت و انتقاد از شاروال هرات کوتاهی نمی کند .

نتیجه تصویری برای شاروال هرات

به هر حال نکته مهم در راستای کار شاروالی هرات این است که چرا در محدوده وظایف خویش عمل نمی نماید؟

با توجه به سابقه بلند دوربین و به‌ عنوان یک نشریه آزاد و مستقل که به‌دلیل داشتن قلم آزاد و برخوردار بودن از نعمت آزادگی و غیروابستگی، همواره به نقادی واقعبینانه پرداخته است، از سر صدق، چند کلامی را عرضه می‌داریم، باشد که مورد بررسی، تحقیق و دقت‌نظر مسئولان قرار گیرد و در راستای منافع عمومی شهروندان استفاده شود.

به‌خوبی بر این واقعیت واقفم که نه‌تنها شما بلکه هیچ شاروال دیگری تاکنون به  مناطق و نواحی محروم این شهر و دیار نگاه مالامال از مهر و محبتی نداشته است. بنابراین اگر کیلومتر ها جاده های این مناطق همچنان مخروبه می ماند و کمتر به محیط زیست و ارایه خدمات شهری در آن ها توجه صورت می گیرد، جای تعجب نیست.

یقیناَ دوران مصلحت اندیشی و نگاه های یک بام و دو هوا مسئولان  به‌ سر آمده و امروزه عموم شهروندان نظاره گر فعالیت های مسئولان استند. و از اینکه تمام طرح‌ها و برنامه ها در مناطق محدود و چشم نما راه اندازی می شود، به ستوه آمده اند.

مردم آرزوی ارایه خدمات متوازن برای تمام نواحی را دارند.

نیاز امروز شهروندان داشتن شهری پاک، سرسبز ، سرشار از آرامش و آسایش است و از سد معبر و ازدحام وسایط، به خشم آمده‌اند.

وضعیت تنظیف فعلی به‌ویژه در معابر مرکزی شهر درخور شأن هرات باستانی نیست.

شاروال عزیز!

زمانی که مردم هرات نام شما را در اوایل امسال شنیدند و از تخصص و سوابق کاری شما در بیرون از کشور آگاه  شدند،  كمي خوشحال شدند و امیدوار گشتند که شاروال هرات فردی متخصص دارای مدرک تحصیلی و با سوابق کاری درخشان در زمینه خدمات شهری می باشد و این خود باعث امیدواری زیاد مردم با مشاهده تغیيرات مثبت و بهبود وضعیت خدمات شهری در هرات گردید. ولی متاسفانه در این چند ماه شما هیچگونه رسیدگی به شهر هرات نکردید.

جناب شاروال! همانطور که اطلاع دارید، یکی از مهم ترین وظایف شاروالی سر و سامان دادن به وضعیت پیاده رو های شهری و تنظیف تمام شهر می باشد? و چرا وضعیت معابر و سد معبر خیابان ها با وجود خشمگیری با گاری داران؛ بهبود نمی یابد؟ چرا به آب افتادگی خیابان هاي شهر توجهی نمی شود؟

چرا برای ساختمان های جدید الاحداث شهر از جمله سادات سنتر در چهار راهی آمریت، هیلتون در مستوفیت و سایر ساختمان های سطح شهر، پارکینگ اجباری نمی شود؟

چرا جاده های شمالی و جنوبی مسجد جامع بزرگ شهر هرات با گذشت چند سال همچنان مخروبه باقی مانده اند؟

چرا پارک های شهری به فضای های سمنتی و تجارتی بدل شده اند؟

چرا ساخت و ساز های بی رویه در شهر قدیم همچنان ادامه دارد؟

جناب شاروال استفاده از وازه های سرک به جای لوحه های خیابان که تمامی نواحی پانزده گانه شهر را فرا گرفته است، وظیفه کنونی شاروالی نیست و مردم توقع ارایه خدمات شهر ي دارند ، نه به حیف و میل سرمایه ها برای رد برنامه هایی که توسط شاروالان اسبق انجام شده است.

جناب شاروال! در نواحی چون یازدهم، نهم، هفتم، چهاردهم و دهم نه میادین ورزشی وجود دارد و نه هم پارک تفریحی، نه چند جاده استندرد به میان آمده و نه امکانات رفاهی دیگر. اما تا دل تان بخواهد ناهنجاری هایست که از بركت سر مسئولان ایجاد شده است. بگونه  مثال تمام کوره های دود زا که سبب آلوده شدن فضای ماحول شده اند، در این نواحی وجود دارند. مسلخ، گنج مواشی و کشتار های بی رویه را هم که خود بهتر اطلاع دارید که در مرز نواحی دهم و چهاردهم اجرا می شود. از مجرا های کانال های فاضلاب شهری در نواحی دوم ، سوم چهارم و دهم نگوئید که نقش سالدانه آن بر جبین کودکان زیبا روی آن مناطق، هویداست. نبود مکتب و مراکز فرهنگی و سایر نیازمندی های اولیه را نمی گوئیم. زیرا داد تان بلند خواهد شد که اینها از وظایف اساسی ما نیست.

واقعاَ جای تاسف است که در شاروالی چنین شهری بزرگ کارشناسان و پلان گذارانی ورزیده وجود ندارد تا آنان بتوانند تنظیم بهتر از جابجایی مشاغل و اصناف در شهر بنمایند. بگونه مثال امروز تمام اصناف  صرفاَ در چند جاده محدود تمرکز نموده که اصلاَ جا و دوکان های دیگری برای رقابت سایرین وجود ندارد و کرایه های گزاف این مناطق سبب گرانی بیش از حد اجناس در بازار شده است. حال آنکه هزاران دوکان خالی در فاصله های ۵۰۰ تا یک هزار متری از همین بازار های پر ازدحام وجود دارد که لااقل می تان بعضی از اصناف و بازاران را در آن مناطق جابجا نمود که با این کار هم سبب رونق کار و بزرگی بازار و کاستن از ترافیک پر ازدحام کنونی خواهد گردید.

که تمامی نواحی پانزده گانه شهر را فرا گرفته است، وظیفه کنونی شاروالی نیست و مردم توقع ارایه خدمات شهر ي دارند ، نه به حیف و میل سرمایه ها برای رد برنامه هایی که توسط شاروالان اسبق انجام شده است.

جناب شاروال! در نواحی چون یازدهم، نهم، هفتم، چهاردهم و دهم نه میادین ورزشی وجود دارد و نه هم پارک تفریحی، نه چند جاده استندرد به میان آمده و نه امکانات رفاهی دیگر. اما تا دل تان بخواهد ناهنجاری هایست که از بركت سر مسئولان ایجاد شده است. بگونه  مثال تمام کوره های دود زا که سبب آلوده شدن فضای ماحول شده اند، در این نواحی وجود دارند. مسلخ، گنج مواشی و کشتار های بی رویه را هم که خود بهتر اطلاع دارید که در مرز نواحی دهم و چهاردهم اجرا می شود. از مجرا های کانال های فاضلاب شهری در نواحی دوم ، سوم چهارم و دهم نگوئید که نقش سالدانه آن بر جبین کودکان زیبا روی آن مناطق، هویداست و تاسف بار تر اينكه در اين شب و روز ها نشانه هاي مثبت مرض پوليو نيز در فاضلاب آن نواحي به مشاهد رسيده است.

نبود مکتب و مراکز فرهنگی و سایر نیازمندی های اولیه را نمی گوئیم. زیرا داد تان بلند خواهد شد که اینها از وظایف اساسی ما نیست.

واقعاَ جای تاسف است که در شاروالی چنین شهری بزرگ کارشناسان و پلان گذارانی ورزیده وجود ندارد تا آنان بتوانند تنظیم بهتر از جابجایی مشاغل و اصناف در شهر بنمایند. بگونه مثال امروز تمام اصناف  صرفاَ در چند جاده محدود تمرکز نموده که اصلاَ دوکان های خالي دیگری برای رقابت سایرین وجود ندارد و کرایه های گزاف این مناطق سبب گرانی بیش از حد اجناس در بازار شده است. حال آنکه هزاران دوکان خالی در فاصله های ۵۰۰ تا یک هزار متری از همین بازار های پر ازدحام وجود دارد که لااقل می توان بعضی از اصناف و بازاران را در آن مناطق جابجا نمود که با این کار هم سبب رونق کار و بزرگی بازار و کاستن از ترافیک پر ازدحام کنونی خواهد گردید.

افسوس كه گوش شنوايي براي مسئولان اين شهر و ديار نيست.

 

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *