صف بندی های هراتیان در انتخابات ریاست جمهوری ۱۳۹۸

Image may contain: 17 people

مهم ترین حرف و حدیث های امروزی  در کشور، تکت های به میان آمده برای انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۸ در کشور است. در مورد این انتخابات بحث های زیادی وجود دارد. اما به طور کلی این نکته حائز اهمیت است که  انتخابات ریاست جمهوری پیش رو آیا با همین تیم کاری کمیسیون انتخابات صورت می گیرد یا خیر؟

باید گفت که عملکرد اعضای کنونی کمیسیون مستقل انتخابات در رابطه به انتخابات پارلمانی سال ۱۳۹۷ کشور   بسیار پر چالش و پرماجرا بوده است و شکایات گسترده ای را به دنبال داشته است که همچنان ختم به خیر نشده و می باید منتظر عواقب بعدی آن بود.

گذشته از این مسائل در انتخابات پیشروی ریاست جمهوری کشور از میان ۱۷ نامزد ثبت نام شده، تنها یک تن بنام دکتور فرامز تمنا از هرات است و سایر بزرگان هرات نیز در بعضی از تکت های انتخاباتی دیگران حضور به هم رسانده اند. بگونه مثال امیر محمد اسماعیل خان در تکت انتخاباتی محمد حنیف اتمر حضور دارد و مولوی صاحب خداداد صالح و سید عبدالوحید قتالی از نامزدی محمد اشرف غنی حمایت می کنند و نعیم غیور معاون دوم تیم نورالحق علومی شده است. در همین حال گروهی از فرماندهان جهادی در هرات نیز به ستاد داکتر عبدالله عبدالله پیوسته اند. اینکه در روز ها و ماه های آینده چه صف بندی های دیگری به وجود خواهد آمد، معلوم نیست و باید منتظر آینده بود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

تاجران ملی افغانستان

نگاهی به سرگذشت محمد امین خان به قلم مبین مقدمه وقتی به تاریخ تجارت افغانستان …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *