شرکت سهامی پخته هرات

شرکت سهامی صنعتی پخته هرات

نتیجه تصویری برای هوتل موفق شهر هرات

شرکت سهامی پخته هرات در تعمیری بنام هوتل موفق در شمال شرقی چوک گلها که از جایداد های همین شرکت است، موقعیت دارد.

این شرکت در اوایل دهه 50 مطابق با 1960 میلادی با سرمایه گذاری تعدادی از تجار ملی ، جمعی از مردم و با اشتراک 13 فیصدی ادارات دولتی زیر نام (شرکت سهامی پخته هرات) تاسیس گردید که هدف اساسی آن رشد زراعت، صنعت و تجارت بوده و دولت نیز قویآ از آن حمایت مینمود.

این شرکت از بدو تاسیس در سال 1342 مطابق 1963 میلادی  در مرحله اول کشت و پروسس پنبه را شروع و زمینه صادرات آن را به خارج از کشور فراهم ساخت. سپس در سال 1348 مطابق 1969میلادی دستگاه روغن سازی از پنبه دانه را تاسیس نمود که سبب ازدیاد تولیدات داخلی  (روغن) در کشور گردید.

نتیجه تصویری برای شرکت پخته هرات هرات

در سال 1352 مطابق 1973 میلادی دستگاه یخسازی نیز بر مچموعه ماشین آلات این شرکت افزوده شد

باید گفت، مجموع این فعالیت ها تا زمانی که پخته از طریق دهاقین کشت و پنبه به شرکت آورده میشد، دوام داشت و به صورت پراکنده فعالیت دستگاهای پرس پنبه دانه ، تولیدی روغن الی سال های 1379 – 1380 برقرار بود. ضمن آنکه تولید یخ  این شرکت بتا به اکنون توسط مستاجر آن در فصول گرما تا اندازه ای جریان دارد.

قابل یاد آوری است که شرکای دولتی این شرکت ادارات بانک ملی اطلاعات و فرهنگ ، پشتنی تجارتی بانک ، شاروالی ، موسسه مرستون که مالک  13 فیصد سهام از مجموعه اسهام می باشند و از مفاد خالص (کرایه جات و اجاره) به اندازه سهم خویش مستفید می شوند.

درباره admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *