حضور پر رنگ هنرمندان هرات در جشنواره بین المللی موسیقی ترکمنستان

اواسط ماه قوس سال روان شهر عشق آباد پایتخت کشور ترکمنستان میزبان برگزاری یک جشنواره بین المللی موسیقی با حضور گروه های هنری بیش از ۱۵ کشور جهان بود.

آواز خوانان و نوازندگان از کشور هایی چون: افغانستان ، ایران، تاجیکستان، چین، روسیه، پاکستان و چند کشور دیگر در این جشنواره که به مناسبت یکی از جشن های ملی آن کشور برگزار شده بود، شرکت کردند. آواز خوانان ، نوازندگان و گروه های رقص کشور ترکمنستان نیز  که میزبان سایر هنرمندان بودند، در جشنواره جایگاه ویژه ای داشتند.

در جشنواره بین المللی موسیقی ترکمنستان، فرصتی هم به اجرای موسیقی افغانی اختصاص داده شده بود که این لحظات با هنرنمایی تنی چند از هنرمندان و آواز خوانان ولایت هرات به خوبی پر شد و آهنگ اجرا شده این هنرمندان مورد استقبال حاضرین در تالار قرار گرفت.

در این جشنواره که با حضور جمع کثیری از هنرمندان هنر موسیقی در یکی از تالار های مجلل شهر عشق آباد برگزار شد، هفت تن از هنرمندان و آواز خوانان موسیقی اصیل هراتی که  با همکاری ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات رهسپار کشور ترکمنستان شده بودند، به اجرای موسیقی پرداختند.

آنان با اجرای آهنگ  محبوب و ماندگار ( لیلی لیلی لیلی جان ) از ساخته های ( احمد ظاهر ) هنرمند فقید کشور به صورت دست جمعی با آواز و همصدایی احمد رئوف  حبیب زاده،  مهدی افشار و ولی سازش در کنار صدای دلنشین موسیقی رباب ،  دوتار و طبله هراتی، نقشی زیبا و هنری بی بدیل  از خود به نمایش گذاشتند.

همچنان حمید رئوف حبیب زاده ( طبله نوازی)، بصیر احمد نظری ( زیر بغلی نواری )، محمد یونس حیدری ( دوتار نوازی ) و میراحمد علی حسن پور ( رباب نواری )  گروه هنرمندان هراتی را در این جشنواره بر عهده داشتند.

این جشنواره موسیقی که با هدف معرفی موسیقی اصیل سنتی کشور های منطقه و جهان برگزار شد، برای یک روز ادامه داشت و با اجرای دهها پارچه آهنگ به زبان مختلف و زنده جهان، به کار خود پایان داد.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *