از روز جهانی محو خشونت علیه زنان در هرات تجلیل به عمل آمد

Image may contain: 1 person, indoor

گزارش از بانو مرضیه ابراهیمی

از روز جهانی محو خشونت علیه زنان با شعار ” صدای مرا بشنوید و خشونت علیه زنان را خاتمه دهید، امروز پنجشنبه 8 ماه قوس 1397 در شهر هرات تجلیل به عمل آمد.
این مراسم با حضور روئسای مختلف دوایر دولتی، نمایندگان مردم در شورای ولایتی، اعضای جامعه مدنی، خبرنگاران، کارمندان ادارات و حمع کثیری از شهروندان هرات در هوتل بین المللی تجارت برگزار گردید.
در آغاز برنامه کبرا آریا  سرپرست ریاست امور زنان ،پیام وزیر امور زنان کشور در خصوص اهمیت مبارزه مشترک ملی و بین المللی در محو خشونت علیه زنان را قرائت کرد و بر تجدید تعهدات و پیگیری های راسخ در این راستا، تاکید نمود.
سرپرست ریاست امور زنان با اعلام کمپاین سراسری خشونت زدایی به مناسبت 25 نوامبر، تصریح نمود که این کمپاین تا دهم دسمبر- روز جهانی حقوق بشر- به مدت 16 روز ادامه خواهد داشت.
وی همچنان گفت: در مدت کمپاین سراسری قرار است، پیام های مبارزه با خشونت علیه زنان بر روی دیوار هایی در داخل و اطراف شهر هرات دیوار نگاری شود و به فامیل های بی بضاعت، کمک نقدی و مالی صورت گیرد. وی همچنان از ویزیت رایگان اطفال و مادران بی بضاعت  در کلینک های طفل و مادر سخن گفت و  کمپاین های راه اندازی شده برای  اسکان مهاجرین در شهر هرات طی روز های گذشته را از دیگر فعالیت ریاست امور زنان  عنوان کرد.
در ادامه محمد الف عرفانی رئیس حارنوالی استیناف هرات نیز در ارتباط به اهمیت بررسی نقش ارزنده و تأثیرگذار زنان در تاریخ کشور صحبت نموده، خاطر نشان ساخت که بدون برجسته ساختن نقش زنان در سطوح بالای رهبری و مدیریت، نمی توان خشونت علیه زنان را از جامعه ریشه‌کن کرد.
این مسئول دولتی از رسیده گی به یک صد و چهل و هفت قضیه خشونت در سال جاری در سارنوالی هرات سخن گفت و علاوه‌ نمود: « با تلاش و جدیت این اداره، اکنون بیست فیصد از تشکیلات رسمی اداره حارنوالی هرات را زنان تشکیل میدهد و  یک صد و هفتاد و سه تن از بانوان سارنوال در راستای مبارزه و برچیدن خشونت علیه زنان فعالیت دارند.»
وحیده عزیزی کارشناس جندر  مقام ولایت نیز گفت: ” اداره محلی هرات متعهد است تا در کنار فعالان حقوق زن برای بالا بردن سطح آگاهی شان نسبت به موضوع خشونت علیه زنان تلاش و جدیت بیشتری به خرج دهد، او علاوه نمود که  قوانین کشور، حفاظت از زنان در مقابل خشونت را تضمین‌ نموده است.
در این میان سخنرانان هر یک سکینه حسینی، نماینده مردم در شورای ولایتی، نماینده ریاست حج و اوقاف و نماینده موسسه ندای زن، پیرامون راهکار های قانونی محو خشونت و جایگاه خشونت علیه زنان از منظر دین مبین اسلام به ایراد سخن پرداخته و در ادامه به بحث آزاد در رابطه به موضوع پرداختند..
در اخیر همایش نیز مستندی زیر عنوان ” خشونت های پنهان” از ساخته های سلیم مقیمی یک تن از خبرنگاران ولایت هرات، به نمایش گذاشته شد که مورد تشویق و استقبال حاضرین در محفل قرار گرفت.

Image may contain: 13 people, including Marzia Ebrahimi and Farzana Mohammadi, people standing, table and indoor

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *