« تصویری در پائیز » در اواسط خزان رونمایی شد

گزارش از مرتضی محمدی

نمایشگاه هنری تحت نام ” تصویری در پائیز” از سوی انیستیتوت استاد کمال الدین بهزاد برگزارشد. شریف احمد حیدری آمر انستیتوت استادکمال الدین بهزاد هدف از برگزاری این نمایشگاه را به نمایش گذاشتن آثار اساتید ودانشجویان این انستیتیوت درجریان سال جاری از چهار رشته نقاشی، گرافیک، میناتوری وعکاسی آماده شده بود؛ بمدت ده روز به نمایش گذاشته شد. وی ضمن ابراز امتنان از اساتید ودانش آموزان این انستیتوت گفت:”در این نمایشگاه به تعداد ۵۰۰  اثرنقاشی، گرافیک، میناتوری، صنایع دستی و عکاسی به معرض نمایش گذاشته شده است.

” جاویدضرغام آمر فرهنگ و هنر ریاست اطلاعات و فرهنگ نیز از هنرمندان که از خود آثار نفیس و خلاقانه ای را بجا میگذارند، ستایش کرد و آنرا‌ گام مثبت خواند. وی روی چالش ها و مشکلات هنرمندان در ولایت هرات صحبت همه جانبه نموده، افزود:” همواره هنرمندان به مشکلاتی همچو نبود بازار مناسب برای فروش هنر، عدم توجه مردم به آثار داخلی کشور، جایگزین کردن آثار بیگانه و بی توجه ای به ارزش هنر هنرمندان رو برو هستند، خوشبختانه ریاست اطلاعات و فرهنگ همواره حامی هنرمندان بوده و نمایشگاه های را جهت به نمایش گذاشتن و فروش آثار آثار و صنایع شان در داخل و خارج از کشور مساعد نموده است “.

در عین حال استاد عبدالستار فرزام والهه عطایی از جمله اشتراک کننده گان هدف اشتراک شانرا به نمایش گذاشتن آثار و دست آوردهای یک ساله خویش در بخش های هنری و ایجاد انگیزه برای مردم و فروش آثار عنوان نمودند. قابل ذکر است که انیستیتیوت استاد کمال الدین بهزاد همه ساله همچو نمایشگاه های راه اندازی مینماید.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *