تولیدکنندگان ایرانی با محصولات شان به هرات آمدند

گزارش از بانو مرضیه ابراهیمی

هفتمین نمایشگاه مشترک افغانستان- ایران در هفتم ماه عقرب 1397 با حضور مقامات بلند پایه دولتی هر دو کشور در شهر هرات کشایش یافت. مونسه حسن زاده معاون اجتماعی مقام ولایت هرات، افتتاح این نمایشگاه که نشان دهنده فصل جدید همکاری های صنعتی و معاملات اقتصادی افغانستان و ایران است را به فال نیک گرفت و بر روند توسعه و گسترش روابط این دوکشور تاکید کرد.

معاون مقام ولایت از فعالیت و ایجاد چندین کارخانه در شهرک صنعتی خبرداد و گفت: “با ایجاد کارخانه تولیدات و محصولات وطنی بیش از ده هزار تن از جوانان شامل کار شدند.

خانم حسن زاده اطمینان میدهد که با بهره برداری از راه آهن هرات – خواف فصل جدیدی از روابط اقتصادی میان دو کشور رقم خواهد خورد و دوستی میان افغانستان و ایران را استحکام بیشتری خواهد بخشید.

سعد خطیبی ریس اتاق های تجارت و صنایع ولایت هرات نیز افتتاح هفتمین نمایشگاه مشترک افغانستان و ایران را به فال نیک گرفت و تاثیرات مستقیم آنرا روی روند سرمایه گذاری تجار و سرمایه گذاران در شرایط کنونی کشور مهم خواند.

در بخش دیگر این برنامه، آقای میرزائی معاون والی خراسان رضوی ضمن ایراد سخنرانی، خاطر نشان کرد: ” استان خراسان رضوی درتلاش است تا در تمام حوزه اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی سطح همکاری های شان را جهت رشد تجار وتبادل و تجارب گسترش دهند”. در این میان سرکنسول حمهوری اسلامی ایران برپایی چنین نمایشگاه ها را پل ارتباطی میان سرمایه گذاران و کارشنان دانست و افزود: ” درین نمایشگاه لوازم بهداشتی، آرایشی، لوازم شوینده، وسایل تخنیکی، لوله جات ، وسایل برقی، مواد خوراکی و زعفران در چهل غرفه مشترک افغانستان- ایران برای مدت چهار روز به معرض نمایش گذاشته شده و علاقمندان میتوانند از این نمایشگاه دیدن نمایند. کفتنی است: این نمایشگاه همه ساله با حضور مهمانان داخلی و خارجی در شهر هرات برگزار میگردد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *