ریاست امور شهرسازی ولایت هرات

نام ریاست: امور شهرسازی ولایت هرات

رئیس برحال: انجینیر فریدون سروری

رئیس اسبق:

آدرس: ناحیه اول شهر هرات- مجتمع اداری مقام ولایت

تاریخچه وزارت امور شهر سازی:
با روی کار آمدن دولت مؤقت اسلامی افغانستان درسال 1380 به منظور انسجام هر چه بهتر در زمینه شهر سازی، حل مشکلات شهری، دوباره به وزارت شهر سازی و مسکن ارتقاء و در سال 1385 به اساس حکم دولت جمهوری افغانستان به وزارت انکشاف شهری تغییر نام یافت و در سال 1389 به نام وزارت امور شهر سازی مسمی گردید که نه نتها یک اداره دولتی جهت تهیه و تدوین سیاستگذاری توسعه شهری بوده، بلکه پیگیر از اجراأت و تحقق آن نیز است.
به همین جهت مطابق فصل اول، ماده دوم مقرره تنظیم اجراأت و فعالیت های وزارت امور شهر سازی مصوب شورای وزیران، مورخ19/4/1391 و تأیید جلالتمآب مقام محترم حامد کرزی رییس جمهوری اسلامی افغانستان، وزارت امور شهر سازی اهداف زیر را دنبال می کند:
1- ایجاد نظام شهری در تمام مناطق.
2- ایجاد شهرها دارای تسهیلات شهری بر اساس اصول انکشاف متوازن و پایدار.
3- حل مشکل بی سرپناهی از طریق طرح پلان ها و پالیسی های تهیه مسکن.
4- فراهم آوری زمینه دسترسی اتباع کشور به خدمات اساسی شهری از طریق طرح و ترتیب پالیسی ها و پلان ها.»
هدف برنامه CBR:
برنامه CBR یک برنامه بسیار مهم و ارزشمند دولت جمهوری اسلامی افغانستان بوده که توسط کمیسیون محترم مستقل اصلاحات اداری وخدمات ملکی و وزارت محترم مالیه رهبری و مدیریت میگردد، و ذریعه بودجه ملی از طریق (ARTF) تمویل میگردد، هدف این برنامه این است تا وزارت ها و ادارات دولتی را حمایت و تسهیلات لازم در راستای ظرفیت سازی، بهبود اجراآت و عرضه خدمات بهتر فراهم سازد. این برنامه وزارت ها و ادارات دولتی را قادر میسازد تا کادر های ورزیده و شایسته را در وزارت ها و ادارات استخدام نماید تا اتکاء به مشاورین خارجی کم شود.
اشخاص که از طریق برنامه CBR استخدام می گردند ، باید از ظرفیت فوق العاده کاری برخوردار بوده تا در روند اصلاحات در وزارت ها همکاری جدی نموده و بتوانند عرضه خدمات بهتر و موثر را به مردم افغانستان ارائیه نمایند . شخص استخدام شده در این بست باید توجه به نتایج کاری داشته و همکاری لازم را جهت بدست آوردن اهداف برنامه CBR در وزارت داشته باشد. اشخاصیکه بحیث کادر برنامه CBR استخدام می گردند ، برنامه های تخصصی ارتقا ظرفیت برای شان در نظر گرفته شده است .

درباره admin

مطلب پیشنهادی

ادارۀ خط آهن هرات

افغانستان کشوریست محاط به خشکه، با انقطاع ترانسپورتی – ترانزیتی میان کشور های آسیای میانه …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *