نگاهی به نمایشگاه دایمی ارتباطات در روز جهانی گردشگری

امروز پنجم ماه میزان، مصادف است با روز جهانی گردشگری. سازمان جهانی گردشگری سازمان ملل متحد از سال ۱۹۸۰،  روز ۲۷ سپتامبر را به عنوان روز جهانی گردشگری جشن می‌گیرد. اساسنامه این روز در تاریخ ۲۷ سپتامبر سال ۱۹۷۰ به تصویب سازمان جهانی گردشگری رسید. انتخاب و تصویب این روز نقطه عطفی در گردشگری جهانی محسوب می‌شود. هدف از گرامی داشت چنین روزی، بالا بردن سطح آگاهی در مورد نقش گردشگری در جامعه جهانی و نشان دادن چگونگی تاثیر گردشگری بر ارزش‌های اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی در سراسر جهان است.

گردشگری و تحول دیجیتالی ، شعار روز جهانی گردشگری برای سال ۲۰۱۸ است. همه ما می دانیم که بخش گردشگری پیشرفته دیجیتال می تواند به بهبود و گسترش زمینه های شغلی، توانمندسازی جوامع بومی و مدیریت توانمند منابع موجود منجر گردد و روز جهانی گردشگری کمک می کند تا فرصت های تازه ای برای صنعت گردشگری از طریق هوش مصنوعی، داده های وسیع و سکوهای دیجیتالی به وجود بیاید.

سازمان جهانی گردشگری (UNWTO) با پذیرفتن ایده های نوآورانه و مبتکرانه در صدد ایجاد تحولی بزرگ در مسیر توسعه توریسم است. روز جهانی گردشگری یک فرصت بی نظیر است که به افزایش آگاهی ها در زمینه مشارکت دادن فناوری های دیجیتالی در راستای اهداف توسعه پایدار منجر می گردد. این روز زمینه ای است برای سرمایه گذاری، مشارکت و همکاری در راستای دستیابی به توسعه گردشگری پایدار و مسئولانه فراهم می سازد.

جالب آنکه مدیریت فرهنگسرای دوربین در اقدامی مشترک با ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات و موسسه آلمانی هلپ دو سال قبل در 15 ماه حمل 1395 به هدف برجسته ساختن نقش ارتباطات در میان جوامع بشری و رونق بخشی به صنعت توریزم در این ولایت، اقدام به تاسیس نمایشگاه دایمی ارتباطات نمود و در آن کلیه وسایل ارتباطی را به نمایش گذارد و تحقیقات مفصلی را در این زمینه انجام داده است. و اینک این نمایشگاه همه روزه میزبان جمع کثیری از گردشگران داخلی و خارجی در مجموعه تاریخی قلعه اختیار الدین هرات می باشد.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *