« بگذار خودم باشم» کتابی جدید از صنم عنبرین

گزارش از بانو مرضیه ابراهیمی

« بگذار خودم باشم» نام مجموعه شعری است از بانو « صنم عنبرین » شاعر جوان و خوش قریحه هرات باستان که از سوی انتشارات انجمن قلم افغانستان به زیور چاپ آراسته شد. این اثر که در قطع جیبی به نشر رسیده است، دارای یک صد و شصت صفحه میباشد و بالای کاغذ مرغوب به رنگ طلایی به دست نشر سپرده شده است. ناگفته نماند که جلد کتاب نیز از مرغوبیت بالایی برخوردار است،

« کتاب بگذار خودم باشم» دومین اثر شعری صنم عنبرین است، که در خود صد و هفتاد قطعه شعر از سروده های جدید این شاعر گرانمایه را در خود جای داده است. عنبرین بسیاری از این سروده هایش را درسبک غزل و شعر سپید سروده است. وی شاعر توانمندی است که در ابیاتش به موضوعات زنان و ناهنجاری های موجود در جامعه پرداخته است.

بانو عنبرین این مجموعه شعری را به تمام بانوان سرزمین خود که میکوشند با ابتذال و کهنه اندیشی ها مبارزه کنند، تقدیم نموده است.

باید گفت، گذشته از آنکه انجمن قلم افغانستان تلاش فراوانی برای چاپ بهتر این اثر انجام داد است، سمیع حامد یکتن از شعراء نامدار کشور نیز با طراحی جالب و زیبای روی جلد کتاب، برزیبایی آن افزوده است. « کتاب بگذار خودم باشم» در بهار سال” 1397″ به تیراژ یک هزار نسخه به نشر رسیده است.

آغاز دیگر، یک لحظ زیستن، منظومه آزاده گی، پشت دیوار شب و قاصدک از جمله اشعار نابیست که در این مجموعه گنجانیده شده است.

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *