آغاز سروی مقدماتی بخاطر بازسازی ساختمان های تاریخی گدام های هرات

نتیجه تصویری برای مجموعه ساختمان های تاریخی گدام های هرات

گزارش از بانو مرضیه ابراهیمی
مجموعه ساختمان های تاریخی گدام های هرات، به عنوان یکی از میراث های فرهنگی این ولایت، درآینده نزدیک به صورت اساسی بازسازی میشود.
ساختمان گدام ها در ساحه شهرقدیم هرات موقعیت دارد، محلی که نزدیک به یک صد سال قبل، مرکز امور اداری و سیاسی ولایت هرات بوده است.
این گدام ها در جوار  دارالحکومه  قدیم هرات که به دلیل توسعه شهر جدید و اعمار خیابان ضلع غربی مسجد جامع بزرگ شهر به کلی تخریب و از میان رفته است، موقعیت داشت و خوشبختانه ساختمان های این گدام از گزند تریبات آن سالیان و سال های بعد، تا حدی مصئون مانده و همچنان سراپا ایستاده و البته نیاز به تعمیرات اساسی دارد.
به همین منظور محمد اشرف غنی رییس جمهور کشور اخیرا هیات انجینری و مسلکی را به ولایت هرات اعزام نموده است تا زمینه و امکانات لازم را به بازسازی این ساختمان های تاریخی مهیا کنند.
محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات میگوید: قرار است بعد از این که ساختمان های گدام ها با معیارات یونسکو و مقررات آبدات تاریخی بازسازی گردید، از ان به عنوان مرکزتجارتی و سیاحتی استفاده به عمل آید.
قابل یادآوریست، بر اساس هدایت ریاست جمهوری کارب ازسازی چندین بنای تاریخی در شهر کابل نیز آغازشده است.
این در حالیست که بر اساس حکم مقام عالی ریاست جمهوری، کمیسیون مدیریت شهری شهر قدیم نیز به هدف ا حیا و بازسازی بناهای تاریخی در ولایت هرات، ایجاد شده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *