از روز جوانان در هرات، تجلیل به عمل آمد

نوشته: بانو مرضیه ابراهیمی

از روزجهانی جوانان در ولایت هرات با برنامه های متنوع فرهنگی وهنری تجلیل بعمل آمد.
همزمان باتجلیل از این روز محمد آصف رحیمی والی ولایت هرات براستفاده ازظرفیت وتوانمندی نسل جوان دربهبود امور تاکید نمود.
این مراسم که ازسوی آمریت امورجوانان ریاست اطلاعات وفرهنگ وآمریت حکومتداری شهری ریاست شاروالی هرات برگزارشده بود، در ان جمعی ازجوانان به شمول دختران و پسران ،برخی مقامات دولتی و اقشارمختلف مردم حضور داشتند.
والی هرات با ارج گزاری به رشادت های جوانان در صفوف نیروهای امنیتی و دفاعی ،کسب استقلال کشور را محصول خون شهدا دانست و گفت:” بدون شک حصول استقلال و آزادی ثمره خون شهدای جوانی است که عاشقانه در مقابل استعمار و همچنان در دوران جهاد در مقابل اشغالگران رزمیدند و با قیمت خون خویش استقلال را رقم زدند .
آقای رحیمی موجودیت و حضور جوانان توانمند و پاسخگو در رده های مختلف مدیریتی در ولایت هرات زا مبین رشد جوانگرایی در این ولایت به تاسی از هدایات رهبران حکومت وحدت ملی دانست و تاکیدنمود :” اینجانب درحالیکه به توانایی وتعهد نسل جوان باورمند هستم ازعموم جوانان عزیز تقاضامندم تا مطابق تعهد و رسالتی که در برابر وطن و جامعه دارند بخاطرحفظ استقلال ، مبارزه با فساد اداری ، تقویت نیروهای امنیتی ودفاعی ما را بیشتر همکاری نمایند .
والی هرات افزود:” جوانان، سرمایه های عظیم معنوی و مادی کشورند ، رشد و تعالی هر جامعه ، به نیروی جوان آن بستگی دارد، ازهمین رو مقام ولایت هرات بیشترین تمرکز خود را روی استخدام نسل متعهد جوان در ادارات خدمات ملکی و حتی نیروهای امنیتی ساخته است” .
در این میان آریارئوفیان رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات نیز روز جهانی جوانان رابه مردم هرات تبریک گفت و افزود:” جوانان بعنوان نسل پویا و دگراندیش در راستای مبارزه با تعصب، جنگ وفساد اداری مسولیت ملی دارند.
او ضمن نکوهش استفاده ابزاری از توانمندی نسل جوان توسط افراد فرصت طلب آرزو برد تا جوانان باتوانایی و تعهدی که درقبال وطن دارند، نگذارند کسانی که منافع شخصی خودرا برمنافع ملی ترجیح میدهند، به اهداف شوم خود برسند.
اوگفت: اساسات مبارزه باید گفتگو باشد زیرا رفتار زورگویانه وتسلط برجامعه ازین طریق جفا به حق ملت مظلوم افغانستان است .
در این میان تواب مبارز آمر امور جوانان ریاست اطلاعات وفرهنگ هرات نیز خواهان حمایت بیشتر ازجوانان شد.
درپایان این برنامه ازشماری جوانان نخبه ولایت هرات نیز تقدیرشد و هنرمندان نیز با اجرای برنامه های متنوع بر جذابیت مراسم افزودند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *