سرکنسولگری هندوستان در هرات

سرکنسول: کمارگراف ( ستبله 1396 )

آدرس: ناحیه هشتم شهر هرات- شاهراه رودکی- متصل با پارک ملت و منظر جهاد

کنسولگری هندوستان در ولایت هرات از  سال 1384 خورشیدی به این طرف فعالیت دارد.

در دوم ماه جوزا سال 1393 سه مهاجم مسلح ضمن ورود به ساختمانی در نزدیکی کنسولگری هندوستان، به سوی آن تیراندازی کردند. در این حمله به کارمندان کنسولگری و اتباع هندی مستقر در آن محل آسیبی نرسید.
در زمان وقوع این حادثه سرکنسولگری هند در چهارراهی آمریت به سمت پنج راهی آب بخش بادمرغان و در منطقه ای کاملاً موقعیت داشت.

در پی حمله تروریستان به قسنولگری هند، این مرکز دیپلماتیک به شمال شهر هرات انتقال پیدا کرد و در هوتل ۵ ستاره که میان تخت صفر و باغ ملت است، جای گرفت. این  هتل که از  با بودجه گمرک هرات توسط امیر محمد اسماعیل  وا لی پیشین هرات در سال ۱۳۸۵  و توسط پیمانکار ترکیه ای ساخته شد؛ نخست به دست سرکنسولگری امریکا در هرات بود و  اینک به محل استقرار سرکنسولگری هندوستان در هرات مبدل شده است.

هوتل ۵ ستاره که میان تخت صفر و باغ ملت است، منظره زیبایی را در بالای شهر هرات به وجود آورده‌است.  این  هوتل که از  با بودجه گمرک هرات توسط امیر محمد اسماعیل  والی پیشین هرات در سال ۱۳۸۵  و توسط پیمانکار ترکیه ای ساخته شد؛  اینک به محل استقرار سرکنسولگری ندوستان در هرات مبدل شده است. پیش از این هم این هوتل کنسولگری ایالات متحده امریکا بود.

 

سرکنسولان پیشین: “جی دیپ” ( 1394 )،

هنگام خداحافظی والی هرات با ( کمارگراف-1396)

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کنسولگری ایران در هرات؛ اقامتی به درازای صد سال

تحقیق و پژوهش از نوراحمد کریمی (نوت:  استفاده از مطلب با ذکر منبع مجاز است) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *