استقبال فراوان بانوان شاغل، به دوره های آموزشی راننده گی

گزارش از : بانو مرضیه ابراهیمی

برای نخستین بار یکصد و هشتاد تن از بانوان شاغل در ادارات دولتی هرات از دوره های آموزش راننده گی مدیریت ترافیک در تایم های مختلف مستفید خواهند شد. این برنامه با حضور معاون امور اجتماعی مقام ولایت و شماری از زنان شاغل در ادارات دولتی افتتاح گردید و مقامات بر بلند بردن سطح ظرفیت و توانمندی زنان تاکید ورزیدند.

مونسه حسن زاده معاون امور اجتماعی مقام ولایت در بخشی از سخنانش خاطر نشان نمود که: “این برنامه آموزشی به همکاری اداره محلی هرات و مدیریت ترافیک جهت آگاهی عامه وسهولت کار در مسیر های رفت و برگشت برای بانوان شاغل در ادارات دولتی در تایم های مختلف راه اندازی شده است که قرار است یکصد و هشتاد تن از بانوان ازان مستفید شوند. معاون مقام ولایت از برگزار کننده گان این برنامه آموزشی قدردانی نمود و خواهان حضور و افزایش زنان در اجتماع شد. او تاکید ورزید، که آزار و اذیت های خیابانی و دید گاه های سنتی عده ای از افراد هیچگاه مانع حضور بانوان در اجتماع نخواهد شد، بلکه در آینده های نچندان دور شاهد افزایش زنان شاغل و درایور در جاده های شهر خواهیم بود. سمونوال غلام نبی فراهی مدیر ترافیک هرات نیز از آمادگی های مدیریت انجام یافته در امر تدریس قواعد و مقررات ترافیکی برای بانوان نیز اطمینان سپرد.

در هیمن حال وحیده عزیزی کارشناس جندر مقام ولایت در مورد هدف از راه اندازی این برنامه میگوید: دوره های آموزش راننده گی به هدف رشد جایگاه اجتماعی و نهادینه سازی فرهنگ راننده گی برای بانوان در جاده های شهر تدارک دیده شده است و این برنامه به مدت سه هفته آموزش های عملی و تئوری را برای یکصدو هشتاد تن از بانوان منتقل می سازد. اشتراک کنندگان در این دوره های آموزشی از مسولان ادارات دوایر دولتی، خواهان همکاری های لازم نسبت به خانم های شاغلی گردیدند که در این برنامه اشتراک کرده اند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

زمین لرزه شدید هرات را تکان داد؛ «صد ها نفر زیر آوار گیر مانده اند»

زمین‌لرزه شدید در هرات، خسارات جدی به مناطق اطراف ولسوالی‌ها و روستاها وارد کرده است. …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *