خبرگزاری کهندژ

خبرگزاری کهندژ

نام خبرگزاری: کهندژ

موسس: عبدالقیوم پدرام « قاضی زاده »

نتیجه تصویری برای عبدالقیوم پدرام

شماره تماس: 0799252516

 شماره های ارتباطی:
799252516(0093)-  700444490(0093)- 0797251251

nazer5522@gmail.com

 

معلومات مختصر پیرامون خبرگزاری کهندژ

کهندژ، خبرگزاری رسمی و یکی از مراکز  حرفه ای در تولید خبر و منعکس کننده اخبار و رویداد های کشور، منطقه و بین الملل در ولایت هرات است. 
اساس خبرگزاری کهندژ در اواسط دهه هشتاد خورشیدی و با تأسیس « وب سایت کهندژ » گذارده شد. این وب سایت که به گونه مستقل و غیر وابسته  و با هدف گرد آوری، و انتشار اخبار هرات، افغانستان و جهان به وجود آمد، همچنان به عنوان یک خبرگزاری مورد اعتماد فعالیت می کند.
موسس این خبرگزاری، « عبدالقیوم پدرام » است که در همکاری تنی چند از دانش آموخته گان دانشکده ژورنالیزم پوهنتون هرات، موفق به تاسیس آن شد. 
این افراد عبارت بودند از: « همایون نظری»، « قدیر شاهین»، « شعیب شکران« فرهاد جویا» و « نذیر ایوبی»  که همکاری ایشان همچنان ادامه داشته و دارد.
Qader Shahin's Profile Photo, Image may contain: 1 person, suit and closeup‎فرهاد جویا‎'s Profile Photo, Image may contain: 1 person, smiling, hat and text

خبرگزاری کهندژ از سال‌های نخستین فعالیت، همکاری‌های خود با سایر رسانه های داخل و خارج کشور را آغاز کرد و در مسیر حرفه‌ای شدن گام برداشت.
گردآوری اخبار هرات و افغانستان  مهمترین کارکرد و وظیفه بنیادین و اولیه خبرگزاری کهندژ است. اما دست اندر کاران این سایت، کار نگارش گزارش‌های خبری، تحلیلی، تفسیری و پژوهشی و مصاحبه های تخصصی  را به عهده دارند که بصورت منظم به پیش برده می شود.
همچنان سایت « کهندژ » به عنوان یکی از اولین وب سایت های خبری در هرات محسوب می‌شود.
این سایت در حال حاضر به دو زبان دری و پشتو فعالیت دارد. در وب سایت کهندژ بخش های مختلفی راه‌اندازی شده که از طریق هرکدام به صورت مستقل اخبار مربوط به آن پخش و نشر می گردد. و در نهایت مهم‌ترین و تازه ترین اخبار در صفحه اول سایت نمایش داده می‌شود. سایر گزینه های کهندژ عبارت‌اند از: اخبار غرب افغانستان، سیاسی،اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی، هنری و ورزشی.
Nazer Ayoubi's Profile Photo, Image may contain: 1 person, closeup
این وب سایت در حال حاضر با مدیریت « نذیر ایوبی» ، مدیریت و بارگزاری می شود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

فهرست زنان خبرنگار در هرات

نوراحمد کریمی/ قوس سال 1398 : « رئوفه احراری  » به عنوان نخستین بانوی روزنامه‌نگار …

یک نظر

  1. از حُسن‌نظر نیک‌تان سپاسمندم!

    از زحمات شما و دست‌اندرکاران مجله وزین دروبین و وب‌سایت‌تان سپاسگزار هستم!
    شما نیز در بخش اطلاع‌رسانی و ثبت تاریخ مطبوعات گام‌های ارزشمندِ گذاشته اید.
    ممنون تان
    ایوبی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *