نماینده گی یوناما

نتیجه تصویری برای یوناما

آدرس: هرات- ولسوالی گذره- مقابل سیلو

یوناما، در ماه مارچ ۲۰۰۲ میلادی، پس از درخواست دولت افغانستان، بر اساس قطعنامۀ ۱۴۰۱ شورای امنیت سازمان ملل متحد، فعالیت‌هایش را در افغانستان آغاز کرد.

این دفتر از بدو فعالیت،نماینده گی فعال در ولایت هرات دارد که در نخست در مرکز شهر یعنی در چهار راهی آمریت به سمت باغ آزادی که اکنون در آن شفاخانه افغان آریا واقع است، موقعیت داشت. از سال 1384 این نماینده گی به موقعیتی که هم اکنون در آن ساکن است، نقل مکان نمود.

یوناما، که به عنوان نمایندۀ سیاسی سازمان ملل متحد در افغانستان فعالیت دارد، در بخش‌های حکومتداری خوب، صلح و اشتی، حقوق بشر، مصؤونیت غیرنظامیان و همکاری‌های منطقه‌یی با دولت افغانستان همکاری و از این روند حمایت می‌کند.

بخش امور سیاسی یوناما به مسایلی مانند حمایت از تلاش‌ها برای توسعه سیاسی، حل مناقشات، خلع سلاح و همکاری‌های منطقه‌ای می پردازد. این بخش همچنین شامل واحد حمایت از انتخابات، واحد مشاوره نظامی، واحد حکومت‌داری، واحد مشاوره پولیس، و واحد حاکمیت قانون است، و مسئولیت آنها هماهنگ سازی تلاش‌های بین المللی برای نهادسازی در این عرصه‌ها توصیف شده است.

یوناما مسئول هدایت و نظارت بر تمامی فعالیت‌های کمک رسانی و بازسازی سازمان ملل در افغانستان نیز شمرده می شود. هماهنگی فعالیت‌های نهادهای وابسته به سازمان ملل در عرصه توسعه انسانی و تلاش برای مؤثر واقع شدن کمک‌های بین المللی در عرصه توسعه از کارکردهای اصلی این نهاد به حساب می آید.

برنامه های یوناما در زمینه مسایل حقوق بشری مبارزه با خشونت علیه زنان و تلاش برای افزایش مشارکت آنها در عرصه دولتی عنوان شده است. حمایت از توسعه در عرصه قانونگذاری به منظور احقاق حقوق زنان و دختران در افغانستان از دیگر عرصه‌های تلاش‌های حقوق بشری یوناما خوانده شده است.

یوناما با کمیته مستقل حقوق بشر افغانستان در عرصه های محافظت از غیرنظامیان، خشونت علیه زنان، بازداشت افراد و معافیت از مجازات همکاری می کند. بخش حقوق بشر یوناما حمایت‌های فنی از واحد حمایت حقوق بشر وزارت عدلیه افغانستان را نیز بر عهده دارد.

 

 

 

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کنسولگری ایران در هرات؛ اقامتی به درازای صد سال

تحقیق و پژوهش از نوراحمد کریمی (نوت:  استفاده از مطلب با ذکر منبع مجاز است) …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *