مجله دوربین در دستان هنرمندان ایرانی

مجله دوربین در دستان هنرمندان ایرانی

عکاس: فیروز مشعوف
 در سال های اخیر میزان علاقمندی فرهنگیان و هنرمندان ایرانی به مطالعه نشریات و مجلات فارسی زبان کشور های همسایه از جمله افغانستان، افزایش یافته و این مسئله سبب ارسال همیشگی شمارگانی از مجله دوربین به فرهنگیان و هنرمندان آن کشور گردیده است  و بدون شک  این موضوع به دلیل مشترکات فراوان دینی، فرهنگی و زبانی هر دو ملت، روز به روز قوت بیشتری به خود می گیرد.

لاله اسکندری

لاله اسکندری متولد 1354 در تربت حیدریه  ایران و خواهر ستاره اسکندری بازیگر سینما و تلویزیون آن کشور است .

او در سال 1394 از سوی دبیر خانه جشنواره فلم زنان – هرات، به افغانستان دعوت شد  و چند روزی را در هرات گذرانید. لاله اسکندی در مصاحبه با مجله دوربین از حضور در افغانستان اظهار خرسندی نمود و در روز هایی که در این شهر به سر می برد، به تماشای آبده های تاریخی و نقاط دیدنی شهر هرات رفت.

ستاره اسکندری

ستاره اسکندری (زاده ۲۵ جوزا ۱۳۵۳ در تربت حیدریه) بازیگر ایرانی سینما و تلویزیون است. شهرت او بیشتر به خاطر بازی در مجموعه‌های تلویزیونی آن کشور  است که آن را از سال ۱۳۷۳ شروع کرده، مخصوصاً مجموعه نرگس که بعد از درگذشت پوپک گلدره نقش نرگس را در آن بازی می‌کرد. وی برنده جایزه بهترین بازیگر زن در جشنواره تیااتر فجر ۱۳۷۹ ایران برای بازی در نمایش «سعادت لرزان مردمان تیره‌روز» شده است. ستاره نیز همچون خواهرش عاشق دیدن شهر زیبای هرات شده است و می خواهد روزی فرا برسد تا وی افغانستان را ببیند.

باران کوثری

باران کوثری ( متولد ۲۵ ماه میزان ۱۳۶۴ در تهران ایران) بازیگر، طراح صحنه، طراح لباس و منشی صحنه ایرانی است. باران کوثری فرزند رخشان بنی‌اعتماد (کارگردان سینما) و جهانگیر کوثری (تهیه‌کننده سینما و کارشناس فوتبال) آن کشور است.

وی برنده سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن برای فلم «کوچه بی نام» از سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ایران شد.

باران کوثری در مصاحبه ای با مجله دوربین از علاقمندی خویش به سفر به افغانستان سخن گفته و اظهار امیدواری نمود که روزی بتواند شهر هایی چون هرات را از نزدیک ببیند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *