انیستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان

انیستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان

 

نام نهاد: انیستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان

موسس:  فیصل کریمی

تصویر مرتبط
1920 × 1280شاید تصاویر مشمول حق نسخه‌برداری شود

تاریخ تاسیس: 1393

آدرس دفتر: ناحیه هشتم شهر هرات- خیابان قل ارد.وی سابقه- جاده لیسه امیر علی شیر نوایی- داخل جاده دوم دوازده متره

معلومات مختصر پیرامون انیستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان

انیستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه ای افغانستان به منظور پاسخگویی به بخشی از نیازهای آموزشی و پژوهشی  در زمینه ژورنالیزم و در راستای تحقق اهداف آموزش، تحقیق، توسعه آزادی بیان، رسانه‌های آزاد و معیاری کردن ژورنالیزم در کشور، ایجاد شده است. این انستیتوت به عنواد یک نهاد مستقل و غیر دولتی ااز سوی فیصل کریمی یک تن از اساتید پوهنتون هرات در سال 1393 خورشیدی راه اندازی گردید که از بدو تاسیس تا به اکنون در اجرای طرح‌های آموزشی، علمی پژوهشی، مشاوره‌ای، راهبردی در حوزه رسانه و علوم ارتباطات در کشور انجام وظیفه می نماید.

انستیتوت تحقیقات و مطالعات رسانه‌ای افغانستان از سال 1395 به مناسبت “ ۳ می روزجهانی آزادی مطبوعات” و به خاطر پشتیبانی از  فعالیت‌های خبرنگاران با استعداد و رسانه‌های حرفه‌ای،  جشنواره ای زیر نام « جوایز رسانه‌ای صلاح الدین سلجوقی » برگزار می‌کند.

“جوایز رسانه‌ای صلاح الدین سلجوقی در هرات” در یک رقابت آزاد و حرفه‌ای توسط هیئت داوران متخصص، مسلکی و با تجربۀ حرفه‌ای در این بخش‌ها اهدا می‌شود.

جوایز رسانه‌ای، برای بزرگداشت از شخصیت و جایگاه علمی و رسانه‌ای علامه صلاح الدین سلجوقی روزنامه‌نگار، پژوهشگر، دانشمند و شاعر بزرگ به نام او  نام‌گذاری شده است.

گفتنی است،  مرحوم سلجوقی در پست‌های مختلف دولتی در هرات و کابل ایفای وظیفه نمود. چنانچه در سال ۱۳۰۰ خورشیدی مدیر معارف در زادگاه اش هرات شد و با خلاقیت و نبوغ سرشارش به خدمات ارزنده‌ای ر چارچوب وزارت معارف پرداخت  و بحیث مدیر جریدهء « اتفاق اسلام » و جریدهء « فریاد» در هرات مشغول گردیده و خدمت نمود.  سپس رهسپار کابل شده  و مدتی را به صفت آموزگار به تدریس منطق و ادبیات  در مشهورترین مکاتب کابل پرداخت و همزمان عضو فعال دارالتألیف نیز بود.

نتیجه تصویری برای وهاب صدیقی
وهاب صدیقی از مسئولان اجرایی انستیتوت
———————————————

درباره admin

مطلب پیشنهادی

لگو های رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *