اتحادیه مطبوعات چاپی حوزه غرب افغنستان

اتحادیه مطبوعات چاپی حوزه غرب افغنستان

مجله دوربین

مسئول: نوراحمد کریمی/0796999360

تاریخ تاسیس: 1392

آدرس: هرات- خیابان امیر علی شیر نوایی ( سی متره سابقه) نبش نوایی 16- فرهنگسرای دوربین

اتحادیه مطبوعات چاپی در ماه سنبله سال 1392 خورشیدی فعالیت خود را آغاز کرد و در عرصه حمایت از فعالان رسانه های چاپی و توجه به مشکلات موجود فراراه رسانه های چاپی در حوزه غرب کشور، به ارایه خدمات پرداخته است.
این اتحادیه در حال حاضر در چوکات فرهنگسرای دوربین به هدف حمایت از فعالیت های روزنامه نگاری راه اندازی شده و برنامه های متنوع و مفیدی را برای معرفی هرچه بهتر رسانه های چاپی حوزه غرب کشور راه اندازی نموده است. که از آن جمله میتوان به برگزاری نمایشگاه های مطبوعاتی و راه اندازی اولین آرشیف نشریات حوزه غرب کشور اشاره نمود.
چاپ ماهوار مجله دوربین از دیگر فعالیت های عمده و اساسی در این اتحادیه است. مجله دوربین در ماه سرطان سال ۱۳۸۳ خورشیدی با جواز رسمی وزارت اطلاعات و فرهنگ کشور در زمینه های فرهنگی، هنری ، اجتماعی و سیاسی آغاز به فعالیت نمود و از همان بدو شروع به فعالیت، علاقمندان بسیاری به خود یافت. این نشریه از سوی کدری مجرب و مسلکی اداره شده و در آغاز هر ماه به تعداد ۳۰۰۰ شمارگان به نشر می رسد.
همچنان چاپ کتب و همکاری با مولفین و نویسندگان کشور در زمینه به دسترس قرار دادن منابع مورد نیاز، از اقدامت دیگر اتحادیه مطبوعات چاپی به شمار می آید. این اتحادیه تا کنون در چاپ کتاب هایی چون راهنمای هرات و مجموعه مقالات منشی عبدالکریم احراری که در این اواخر به زیور چاپ اراسته شدند، نقش فعالی ایفا نموده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

لگو های رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *