اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان

 

Bildergebnis für ‫درباره اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان‬‎

دفتر مرکزی: کابل

موسس: فهیم دشتی

وقتی از خبرنامه باخبر شدم

نماینده ولایتی در هرات: قدیر شاهین / 0799694459

آدرس دفتر: جاده مخابرات- نارسیده به پنج راهی آب بخش بادمرغان- سمت جنوب جاده

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان از نهاد های رسانه ای سابقه دار در کشور است. این اتحادیه در سال 1359 خورشیدی ایجاد شده است، اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان که در طوب 23 سال موفق به برگزاری مجمع عمومی خود نشده بود، در اوایل ماه میزان سال 1392 موفق به راه اندازی آن گردید و با تصویب اساسنامه جدید و انتخاب اعضای هیات رئیسه، بار دیگر اعلام موجودیت کرد.

اشتراک کنندگان این مجمع عبدالحمید مبارز از موسسین اتحادیه را به عنوان رئیس  و فهیم دشتی را به عنوان رییس اجرایی اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان برگزیدند. مدتی بعد آقای مبارز به دلیل کهولت سنی از ریاست اتحادیه کنار رفت و فهیم دشتی به عنوان رئیس فعلی آن  آغاز به فعالیت نمود.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستانبعد از تشکیل حکومت قانونمدار در کشور فعالیت های گسترده ای را در راستای تحکیم آزادی بیان و دفاع از حقوق خبرنگاران انجام داده است.

فهیم دشتی که در حال حاضر رییس اتحادیه ملی خبرنگاران افغانستان می باشد، از پیش‌کسوتان رسانه‌گری در کشور محسوب می‌شود. او در مدت سه دهه اخیر فعالیت گسترده در عرصه های رسانه‌ای انجام داده است. در 1371در نشریه که قهرمان ملی احمد شاه مسعود به نام “هفته نامه کابل” بنیان گذاری کرده بود، به فعالیت رسانه‌گری آغاز و به مدت بیش از یک دهه پس از سقوط طالبان، آن نشریه را به عنوان نشریه نمونه در کشور، منشتر ساخت. آقای دشتی کتاب های متعددی را در باره افغانستان نگاشته است.

اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان در ولایت هرات از چند سال بدینسو نمایندگی فعال دارد و در حال حاضر قدیر شاهین نماینده این اتحادیه در هرات است.

قدیر شاهین دانش آموخته رشته خبرنگاری از پوهنتون دولتی هرات است که در کنار اتحادیه، به حیث خبرنگار تلویزیون خورشید نیز فعالیت دارد.

Bildergebnis für ‫درباره اتحادیه ملی ژورنالیستان افغانستان‬‎

درباره admin

مطلب پیشنهادی

لگو های رسانه ها

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *