آژانس خبری پژواک

نام: آژانس خبری پژواک

نام: آژانس خبری پژواک
دفتر مرکزی: کابل
شماره هاى تماس:  ۰۲۰۲۲۰۱۸۱۴-۰۷۹۹۴۷۷۴۹۲
ايميل:news@pajhwok.com
ويبسايت: www.pajhwok.com
خبرنگاران در هرات:

  • مسعود عزیزی
  • ستوری کریمی
Cover Photo, Image may contain: 1 person, standing, suit and outdoor

نتیجه تصویری برای خانم ستوری کریمی

پژواک بزرگترين آژانس خبرى مستقل  افغانستان است. دفتر مرکزی آن در کابل موقعيت دارد و با داشتن هشت دفتر ساحوى و يک شبکه وسيع خبرنگاران در سراسر کشور خبرها، فيچرها، تحليل ها و مصاحبه ها را  به لسانهاى درى، پشتو و انگليسى به نشر ميرساند. پژواک همچنان براى آژانس هاى خبرى بين المللى ، تلويزيون ها و راديوها ، تصاوير و کلپ هاى ويديويى وصوتى را فراهم مينمايد.
پژواک  فعاليت خود را با  پوشش  خبرى  لويه جرگه قانون اساسى  در سال  ١٣٨٢ هجرى شمسى آغاز نمود و به اين ترتيب  به يک منبع معتبر خبرى براى رسانه هاى داخلى و خارجى مبدل گرديد.
واژه پژواک در لسانهاى درى و پشتو به معنى (( انعکاس )) ميباشد . خبرنگاران پژواک  براى نام گزارى اين آژانس طى جلسات متعدد تلاش نمودن تا نامى را انتخاب نمايد که وحدت ملى را تامين و هدف فعاليت آژانس را بيان نمايد ، از همين جهت  کلمه ( پژواک )) به حيث نام اين آژانس تعيين گرديد .
سایت خبری پژواک دات کام یکی از برترین سایت های خبری افغانستان در اینترنت است که روزانه هزاران نفر بازدید کننده دارد .
اطلاعات این سایت به زبان های فارسی دری ، پشتو و انگلیسی منتشر می شود. بخش خبری تحلیلی خبرگزاری پژواک که به صورت روزانه به روز رسانی می شود در نشانی : www.pajhwak.com/en/news در دسترس است .
بخش های مانند : سیاسی ، تجاری و اقتصادی ، بازسازی ، معارف ،محیط زیست و صنعت ، امنیت و جرایم ، فرهنگی ، ورزشی و اخبار ، از جمله مطالب خواندنی روزانه پایگاه به شمار می آید که تحت asp ذخیره سازی می شود . از زمان راه اندازی سایت تا کنون ، بیش از 5400 خروجی خبری در این سایت منتشر شده است که رقم جالب توجهی برای یک سایت افغانی به شمار می آید .پژواک بطور مکمل يک نهاد مستقل است ، همه مسؤولين و کارمندان اين آژانس افغان اند و توسط افغان ها اداره ميشود. آژانس پژواک با هيچ گروه سياسى و ياسازمان تجارتى وابستگى ندارد.
هدف پژواک
هدف پژواک  از آغاز فعاليت  اين است تا با مردم کمک نموده و آنها را براى اشتراک در زنده گى عامه شان تشويق نمايد . اين آژانس از طريق پوشش خبرى خود ميخواهد تا در حکومت  شفافيت آورده و روحيه حسابدهى را زنده نمايد .
پژواک تا حد توان صداى مردم را بلند ميکند ، مشکلات آنها را با مسؤولين در ميان ميگذارد و آنها را از عملکرد مسؤولين  آگاه ميسازد.
اين آژانس با در نظر داشت همين اهداف براى رشد دموکراسى ، رعايت حقوق بشر و تطبيق قانون اساسى تلاش ميکند ، مردم را از حقوق شان آگاه ميسازد و يک تصوير شفاف و حقيقى وضعيت و رويدادهاى افغانستان را به جامعه جهانى پيشکش ميکند .
خدمات پژواک
پژواک  به سطح کشور در بخشهاى اقتصادى ، اجتماعى ، سياسى و امنيتى خبرها و تحليلها را مهيا ميسازد و با اين کار رسانه ها را قادر ساخته است ، معلومات دقيق  و بى طرف را در مورد رويدادها با مردم شريک سازد .
پژواک خبرهاى تازه ، فيچرها ، تحليلها و مصاحبه ها را به اشکال نوشتارى ، تصويرى ، صوتى و ويديويى به مشترکين خود پيشکش ميکند
خدمات انترنتى پژواک :پژواک خبرها و تصاوير را براى خواننده گان در افغانستان و سراسر جهان فراهم ميکند. مشترکين می توانند به آخرين اخبار از طريق صفحۀ انترنتى و ايميل پژواک دست يابند.
بخش عکاسى پژواک:  براى خدمات اين بخش به اشتراک جداگانه نياز است. خدمات عکاسى پژواک؛  تصاوير روزمره از رويدادهاى مهم خبرى و همچنان گزارشهاى تصويرى را در مورد جامعه و فرهنگ افغانى فراهم ميسازد.
بخش  صوتى و ويديويى پژواک:پژواک همچنان کلپ های صوتی و ويديويى از رويدادهاى خبرى را به آژانس هاى خبرى بين المللی، راديوها و تلويزيون ها  فراهم مينمايد.
مشترکين می توانند به گزارشهاى پژواک با استفاده از طُرق ساده دست يابند.
Pajhwok. Com:خواننده گان از طريق صفحۀ انترنتى پژواک از خبرهاى تازه در مورد افغانستان آگاه ميشوند. گزارشها در جريان روز و روزهاى هفته در اين صفحه درج ميگردد.
ارسال اخبار از طريق ايميل:مشترکين در جريان روز فشرده گزارشها و خبرهاى پژواک را از طريق ايميل بدست آورده و از انکشافات افغانستان آگاه ميشوند.
مشترکين پژواک
مشترکين پژواک شامل نهادهاى با نفوذ افغانستان، رسانه هاى کليدى ملى و بين المللى، وزارتهاى افغانستان، سازمانهاى غير دولتى، ديپلوماتها، کارشناسان، تجار و افراد مشهور ميباشند، زيرا آنها بر پژواک به حيث منبع معتبر خبرى در مورد اگاهى ازانکشافات سياسى، اقتصادى و اجتماعى افغانستان اتکاء دارند. براى اشتراک در آژانس خبرى پژواک اين کليد را فشار دهيد.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

فهرست زنان خبرنگار در هرات

نوراحمد کریمی/ قوس سال 1398 : « رئوفه احراری  » به عنوان نخستین بانوی روزنامه‌نگار …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *