عزیمت هنرمندان هراتی به کشور ترکمنسان

عزیمت هنرمندان هراتی به کشور ترکمنسان

طی این سال های اخیر از نوروز در کشور های آسیای میانه از جمله ترکمنستان بهتر از هر کجای دیگری با برپایی جشن های باشکوه تجلیل و گرامی داشت به عمل می آید و همه ساله هزاران تن از ساکنان نواحی مختلف شهر عشق آباد در منطقه ای سبز و خرم  گرد هم می آیند و به نمایش برنامه های فرهنگی و اجرا آهنگ های موسیقی، رقص و بازی های عنعنوی رایج در میان ترکمن ها می پردازند.
در این میان خارجیان زیادی هم برای بازدید از این برنامه دعوت شده و چه بسا گروه های هنری خارجی نیز به اجرای برنامه می پردازند.
خوشبختانه طی سال جاری برای نخستین بار از ده تن از هنرمندان موسیقی ، مینیاتور و نقاشی ولایت هرات به طور رسمی دعوت به عمل آمده است تا با کار های هنری شان، در جشنی که در کشور ترکمنستان به مناسبت آغاز سال نو برگزار می گردد، اشتراک نمایند.
به همین منظور ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات تنی چند از هنرمندان شهر هرات به شمول جواد تابش، محمود خشنواز و محمد اقبال بیدیل را عازم آن کشور نمود تا با اجرای برنامه ها و کنسرت های موسیقی سنتی، معرف خوبی از فرهنگ و هنر این سرزمین باشند. بدین ترتیب امسال، این ده هنرمند هراتی کارهای خود را در چشن نوروز ترکمنستان اجرا و به نمایش خواهند گذاشت و وب سایت دوربین گزارش مفصلی در این رابطه ارایه خواهد نمود.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *