مقدمه چینی ها برای برگزاری جشن نوروز در هرات

مقدمه چینی ها برای برگزاری جشن نوروز در هرات

در آستانه سال نو ونوروز باستانی، چهره ولایت هرات بهاری شده است .
مسولان فرهنگی ولایت هرات، در آستانه نوروز باستانی وسال جدید که همزمان شده است با رویش شگوفه ها وسرسبزی باغات، از تدارک جشن باشکوه سال نو به استقبال از نوروز باستانی خبر میدهند.
بر اساس پیشنهاد وزارت اطلاعات وفرهنگ ومنظوری مقام عالی ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، در سال روان جشن نوروز باستانی در تمام ولایات کشور بگونه شانداری برگزارخواهد شد.
آریا رئوفیان رییس اطلاعات وفرهنگ ولایت هرات میگوید :در جشنواره که توام با اجرای برنامه های فرهنگی وهنری خواهد بود، در کنار مسولان ومقامات دولتی خانواده ها نیزحضورخواهند یافت .
بگفته آقای رئوفیان، قرار است جشن باستانی نوروز بعنوان یکی از ارزش های مهم تاریخی مردم افغانستان در سراسرکشور به شکل باشکوهی تجلیل شود.
کمیسیون برگزاری مراسم نوروز در ولایت هرات که متشکل ازمسولان فرهنگی، شماری از مقامات دولتی وجوانان پرتلاش میباشند، از چندی بدینسو سرگرم تدارک برگزاری این جشنواره هستند .
این کمیسیون اموری که شامل تهیه عکس وپوستر، دعوت ازمهمانان وتهیه وسایل پذیرایی ازمردم ومهمانان میباشد را تا اکنون تدارک نموده است .
در کنارتدارک محل برگزاری جشنواره، گروه های هنری وموسیقی سرگرم تمرین نمایشات وبرنامه های خود هستند.
از سوی دیگر مسولان محلی هرات نیزضمن ابراز امتنان از تلاش های مسولان فرهنگی به این باور اند که پاسداشت ازمناسبت های تاریخی که ریشه درفرهنگ اصیل این کهن دیار دارد، ارج گزاری به فرهنگ نیاکان است .
مونسه حسن زاده معاون اموراجتماعی مقام ولایت ورییس کمیسیون برگزاری جشن نوروز در ولایت هرات میگوید :” نیروهای امنیتی و سایر مسولان نیز بخاطرتدارک این جشن تاریخی همکاری دارند.
باشنده گان ولایت هرات نیز از برگزاری این جشن ابراز خرسندی می نمایند وآرزو دارند تا این فرهنگ مطابق به اصالت های تاریخی آن در بین جامعه نهادینه شود.
آنان تاکید دارند که درین جشنواره حضورخواهند یافت وباحضور پرشورخود به تلاش های مقامات ومسولان ارج می نهند.
ولایت هرات ازجمله ولایات باستانی افغانستان است که در آن فرهنگ صیانت از ارزش های تاریخی به شدت درحال تقویت وگسترش در بین اقشارمختلف این ولایت بویژه فرهنگیان وقلم بدستان میباشد./باخترهرات ابراهیمی

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

کتاب « مسجد جامع بزرگ دارالنصره هرات باستانی » رونمایی شد

یکی از آثار ارزشمندی که طی روز های اخیر در هرات رونمایی شد، چاپ سوم …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *