جایزه بدیل اسکار برای رویا سادات

جایزه بدیل اسکار برای رویا سادات

نتیجه تصویری برای جایزه بدیل اسکار برای رویا سادات

رویا سادات با فیلم «نامه‌یی به رییس‌جمهور» جایزه جایگزین اسکار را گرفت.

این جایزه  از سوی وزارت خارجه هالند در مراسمی که از سوی این وزارت و شورای امنیت سازمان ملل متحد برگزار شده بود، به خانم سادات اهدا شد.

وزارت خارجه هالند در تویتر خود نوشته: «وزارت خارجه هالند افتخار دارد که رویا را برای فیلمی عالی‌اش یک جایزه جایگزین اسکار داده است. او اولین زن کارگردان افغان پس از طالبان و اولین زنی است که فیلم‌اش از افغانستان برای ورود به اسکار انتخاب شده بود.

فیلم ۹۰ دقیقه‌یی «نامه‌یی به رییس‌جمهور» که ساخت آن دو سال زمان برده است در ۲۸ سپتامبر ۲۰۱۷ به‌عنوان نماینده سینمای افغانستان در رشته بهترین فیلم‌های خارجی نودمین دوره جوایز اسکار به اکادمی علوم و هنر سینمایی معرفی شد.

داستان فیلم، روایتی از زندگی زن جوانی به نام ثریا است که به اتهام قتل همسرش محکوم به اعدام است. او برای نجات خود، نامه‌یی به رییس‌جمهور می‌نویسد و رییس‌جمهور پس از خواندن این نامه ناگفته‌های پرونده او را می‌فهمد.

بانو سادات گفته است: این فلم چیزهای زیادی برای گفتن دارد. تضادهای اجتماعی، چالش ها و تفاوت ها در این فلم از طریق یک زنده گی خانواده گی به تصویر کشیده شده است. او افزود: این نخستین فلم طولانی است که همه بازیگران آن، از افغانستان استند. تمام کارهای آن در کشور انجام شده، به جز یک یا دو مورد فنی که در این جا موجود نبود. لینا علم، در نقش مرکزی این فلم بازی کرده و عزیز دلدار، نویسنده این فلم است. نامه ای به رییس جمهور، توسط شرکت رویا فلم و کابورا، تهیه شده است.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *