بازار ها و مراکز خرید شهر هرات

بازار ها و مراکز خرید شهر هرات

 

بازارها و مراکز خرید هرات از قدیم الایام از اهمیت زیادی برخوردار بوده است. این شهر همواره به عنوان مهم ترین شهر تجارتی کشور شناخته شده که همه ساله پذیرای مسافران زیادی از ولایات همجوار و دیگر نقاط کشور و نیز  گردشگران خارجی می باشد. امروزه مراکز خرید هرات علاوه بر بازار های قدیمی، شامل مراکز خرید مدرن و مارکت های نو تاسیسی است که یکی پس از دیگری در این شهر و دیار  قد علم نموده اند و خریداران زیادی را به خود جلب می کنند.  شهر هرات  به عنوان شهری توریستی با جاذبه های تاریخی و مراکز خرید با شکوهش، شهرت فراوان یافته است.

در ذیل نام و مراکز تجارتی شهر هرات که اصناف مختلف در آن به کار و بار مشغول اند،  اعلام می گردد:

ا – اسعار فروشی: مرکز خرید و فروش اسعار خارجی واقع در شهر نو، جاده لیسه مهری که بزرگترین مرکز خرید و فروش اسعار خارجی در کشور است. بهاوالدین رحیمی، رئیس اتحادیه صرافان ولایت هرات می باشد.

تصویر مرتبط

٢- طلا فروشی ها: مراکز خرید و فروش طلا و زیور آلات، بازار ملک، جاده زرگر ها و ضلع جنوبی جاده لیلامی ها.

٣- مراکز خرید پوشاک: مراکز خرید پوشاک در هرات در چندین نقطه  از شهر موقعیت دارند. بزرگترین این مراکز در جاده لیلامی ها واقع است. پس از آن مارکت زنده بانان، مارکت شهابی و مارکت برادران در شهرنو موقعیت دارند.

ملی سنتر نیز در چوک گلها موقعیت دارد.

مجتمع تجارتی الماس شرق در جاده بانک خون، از دیگر مراکزخرید پوشاک در هرات می باشند.

۴- مراکز خرید میوه جات خشکبارمراکز خرید میوه جات خشکبار واقع در بازار ملک، نارسیده به جاده لیلامی ها می باشد . همچنان در این اواخر در ضلع شرقی جاده بانک خون نیز، فروشگاه های بزرگ میوه های خشکبار هرات، راه اندازی شده اند.

۵- مرکز خرید قالین های دست بافت در چهار سوق شهر کهنه می باشد.

۶- مرکز خرید عتیقه جات و اشیای قدیمه در ضلع شمالی پارک مسجد جامع بزرگ شهر هرات موقعیت دارد.

٧- شیرینی فروشی های با اعتبار شهر هرات بین چوک گلها و فلکه شهرنو موقعیت دارند. همچنان چند شیرینی فروشی با اعتبار در جاده بانک خون موقعیت دارند.

٨- میوه جات تازه در گوشه و کنار شهر هرات عرضه می شود. اما برای تهیه میوه های مرغوبتر و متنوع تر بهتر است به ضلع جنوبی پارک گلها رفته و یا هم سری به مارکت تره بار درب خوش بزنید.

٩- بیشتر رستورانت های شهر نو در ضلع غربی پارک ترقی، جاده بانک خون، چوک گلها و شهر نو موقعیت دارند.

10- فروش زعفران در بسیاری از سوپر مارکت های سطح شهر انجام می شود. البته نماینده گی های فروش زعفران در خیابان خواجه علی موفق، اول جاده مخابرات و ترمینال میدان هوایی هرات نیز وجود دارد که به فروش تولیدات پروسس شده ی این محصول ارزشمند زراعتی می پردازند.

11- صنایع دستی شعر بافی هرات که متشکل از دستمال ها، مندیل ها و شال های ابریشمی و نخی می شود، در جاده شمالی هرات واقع است و سوغات خوبی برای مسافران به شمار می آید.

12- بهترین شیریخ فروشی ها و آب میوه فروشی های شهر هرات در چوک گلها، فلکه شهر نو، جاده بانک خون، و جاده زرگر ها واقع اند.

13- در حال حاضر تمامی سنگ فروشی ها و کاشی فروشی های شهر هرات، در جاده بانک خون الی خیابان 64 متره موقعیت دارند. البته تعدادی از کاشی فروشی های معتبر، در تانک مرکز شهر هرات نیز موقعیت دارند.

14- کتابفروشی ها و قرطاسیه فروشی های شهر هرات بیشتر در کوچه گدام واقع بوده و تعدادی هم جوار کتابخانه هرات مقابل پارگ گلها موقعیت دارند. همچنان بسیاری از عمده فروشی های قرطاسیه باب در مارکت آریا واقع در جاده لیسه مهری هروی قرار گرفته اند.

سایر بازار های شهر هرات عبارت اند از:

  • پرزه جات و سامان آلات موتر در شهر نو و مارکت هزاره ها واقع در خیابان 64 متره.
  • لوازم برق در شهر نو و جاده بانک خون.
  • پارچه باب در شهر نو، جاده لیلامی ها، جاده بانک خون و چهار سوق شهر کهنه.
  • مبایل فروشی ها در چوک گلها، جاده قوماندانی.
  • لوازم الکترونیکی در جاده بهزاد و بازار حضرت ها واقع شهر نو.
  • لوازم منزل در جاده بهزاد و بازار حضرت ها واقع شهر نو.
  • لوازم کامپیوتر در فهیم سوپر مارکت واقع چوک گلها و برج صدف واقع چهار راهی مستوفیت.
  • مواد خوراکه در درب خوش، درب قندهار، درب عراق و جاده ارزاق.
  • مبل و فرنیچر در خیابان خواجه علی موفق و جاده بهزاد.

 

 

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آرایشگاه های مردانه هرات

سالون زیبایی صفری ( safaribeautysalon ) ( لبخندتان انگیزه ایست برای ما ) نقش یک …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *