نگاهی به تازه ترین آهنگ میهنی شفیق مرید

نگاهی به تازه ترین آهنگ میهنی شفیق مرید

بسیاری از اشعاری که شفیق مرید برای آهنگ هایش انتخاب می کند، میهنی است. و این انتخاب او منجر به ایجاد ترانه های محبوب و موفقی شده است که همچنان در نزد علاقمندان به موسیقی ماندگار اند و از آن جمله می‌توان به تازه ترین آهنگ او با مطلع « پشتو تو گفته ماندی ومن فارسی فارسی»  اشاره کرد.

به یقین آهنگ  « پشتو تو گفته ماندی…» را می‌توان اوج پختگی هنر موسیقی شفیق مرید به حساب آورد. چرا که نحوه اجراء و تمامی مراحل تنظیم این آهنگ از انتخاب شعر گرفته تا موسیقی و کمپوز و صحنه های فلمبرداری شده ای که در کلیپ تصویری آن گزینش شده، به گونه ای است که عموم علاقمندان به موسیقی را جذب خود ساخته و پیامی که هنرمند به مخاطبین خود دارد، به شکل درست آن انتقال می یابد.

شفیق که خود نیز شاعر است، شعر این آهنگ را از عتیق الله عتیق گرفته و کمپوز این آهنگ از ساخته های خودش به شمار می آید.

شفیق مرید در آهنگ « پشتو تو گفته ماندی و من فارسی فارسی» همانند سایر آثار هنری اش تلاش می کند، روحیه همدلی و همگرایی را میان ساکنان این دیار ترویج کند  و ملتش را به همزیستی مصالمت آمیز و التیام زخم های همدیگر دعوت می کند.

گفتنی است، شفیق مرید با آهنگ های « ربابم را بیاور تا بخوانم، دا افغانستان، تو چه موجود خدایی، تو فرشته خدا را ، الله اکبر» و ده ها آهنگ زیبایی دیگر، راهش را به دل دوستداران هنر موسیقی افغانستان باز کرد و خیلی زود به یکی از محبوب ترین آوازخوانان نسل جوان در کشور مبدل شد.

تصانیف زیبا، پیام انسانی و ملی از ویژه گی های برجسته آهنگ ها و موسیقی شفیق مرید به شمار می رود که با استفاده از تصاویر زیبای هنری ارایه می شود. او با همین رویکرد، تازه ترین آهنگ خویش را نیز به گونه زیبا و دلنشین عرضه بازار نموده است که در این شب و روز های زمستانی، شاهد پخش مکرر آن از طریق رسانه های دیداری و شنیداری کشور می باشیم .

با هم شعر تازه ترین  آهنگ شفیق مرید را زمزمه می کنیم:

پشتو، تو گفته ماندی و من فارسی فارسی
نی من به جای رسیده ام و نی تو میرسی
هرچند که باهمیم و کنار هم و مگر
هردو به چنگ دشمنیم از دست بی کسی
قوم وزبان، حزب، …قبیله و چی و چی
دعوا برای اینهمه، دعوای کرگسی
دعوا میان ما و تو ..اصلن خیالی است
مانند فرض ها و قضایای هندسی
جای من و تو مثل گذشته کنارهم
زیباست و رنگ رنگ چو گلهای اطلسی
تکرا ر میکنم که اگر ما جدا شوییم
نی من به جای میرسم و نی تو میرسی

درباره admin

مطلب پیشنهادی

اعتراض هنرمندان به ثبت هنر مینیاتور و خوش‌نویسی به‌ نام ایران و ترکیه در یونسکو: «میراث مشترک است»

یکی از دلایلی که تمایل کشورهای منطقه برای تصاحب ارزش‌های فرهنگی افغانستان را افزایش داده، …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *