وب سایت موسسه هلپ آلمان/ دومین خبر

نمایشگاه “صد سال با مطبوعات در هرات” افتتاح گردید

سه شنبه ۲۹ اسد 1393

اولین جشنواره و نمایشگاه تحقیقی، پژوهشی مطبوعات حوزه غرب افغانستان تحت نام صد سال با مطبوعات در هرات امروز در تالار مولانا جلال الدین محمد بلخی افتتاح گردید.

این نمایشگاه جهت شناخت تاریخی از فعالیتهای فرهنگی و مطبوعاتی هرات و ولایات حوزه غرب کشور، تقدیر از ماندگاران مطبوعات غرب افغانستان، رشد فرهنگ خوانش مطبوعات چاپی و حمایت از آن راه اندازی گردیده است.

در محفل افتتاحیه سید فضل الله وحیدی والی هرات، آقای جامی، معاون مقام ولایت هرات، نمایندگان پارلمان و شورای ولایتی، روسا و کارکنان ادارات دولتی، مسئولین نهادهای جامعه مدنی، مسوولین موسسات خارجی و جمع کثیری از فرهنگیان وخبرنگاران ولایت هرات، غور، بادغیس، فراه و نیمروز حضور داشتند.

در ابتدای محفل افتتاحیه، نور احمد کریمی مسئول مجله دوربین و برگزارکننده این نمایشگاه، آثار به نمایش گذاشته شده را بیانگر تاریخ درخشان مطبوعات ولایت هرات دانست و از آثار به نمایش گذاشته شده به عنوان قدیمی ترین رسانه های مطبوعاتی ولایت هرات نام برد.

همچنین سید فضل الله واحدی والی هرات حمایت خود را از برگزاری چنین نمایشگاه ها اعلام نمود و نیز نقش مطبوعات در راستای اطلاع رسانی درست در جامعه را مصداق دموکراسی و پیشرفت آزادی بیان دانست.

هزاران آثار نفیس و ماندگار فرهنگی، ادبی، هنری و مطبوعاتی اهل قلم در این نمایشگاه به مدت 4 روز به نمایش گذاشته می شود.

شایان ذکر است که این نمایشگاه از سوی ماهنامه دوربین به همکاری دفتر بین المللی هلپ جرمنی در ولایت هرات برگزار شده است.

منبع: بخش رسانه دفتر هلپ

درباره admin

مطلب پیشنهادی

نگاهی به گذشته وحال فرهنگ سرای دوربین!

آژانس باختر هرات: مجله دوربین در سال 1383 خورشیدی به هدف حمایت از جامعه فرهنگی …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *