چاپ روزنامه اتفاق اسلام و ماهنامه دوربین

دو صد و بیست و ششمین شماره روزنامه اتفاق اسلام ارگان نشراتی ریاست اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات مربوط روز چهار شنبه، چهار ماه دلو سال روان از چاپ بر آمد. برخی از عناوین امروز این روزنامه عبارت اند از: پیام تسلیت و همدردی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان، از سرگیری ریل گذاری قطعه سوم خط آن خواف- هرات، اتخاذ تدابیر برای وقایع و جلوگیری از انتشار انفلانزای مرغی در هرات، آخرین اندازه گیری ها از تغییرات اقلیمی و … روزنامه اتفاق اسلام همه روزه در چهار صفحه و به گونه سیاه و سفید به نشر می رسد.
همچنان طی ماه دلو سال روان، صد و پنجمین شماره از ماهنامه فرهنگی، هنری و اجتماعی دوربین و با صاحب امتیازی فرهنگسرای دوربین در هرات منتشر شد.
ماهنامه دوربین با موضوعات فرهنگی ، هنری، اجتماعی، طنز و کاریکاتور، اوایل هر ماه در این ولایات منتشر می‌شود و در دیگر ولایات کشور از جمله کابل، بلخ، بادغیس، غور ، فراه و نیمروز پخش همزمان دارد..
برخی از مقالات و مطالب ارایه شده در این شماره از مجله دوربین عبارت اند از:
ادامه سیاست یک بام و دو هوا در شاروالی هرات
زمانی که دوربین ساست زده می شود
رونق دوباره کاشی سازی در هرات بعد رکود چند ساله
نیم نگاهی به مجموعه های تاریخی خشتی هرات
«پرواز کن» با صدا، سرود شد و با سحر، آهنگ
و دهها مطالب متنوع و خواندنی دیگر که در سایر صفحات این مجله وزین نقش بسته است.
گفتنی است ، ماهنامه دوربین در همکاری با فرهنگیان این دیار، از چندی بدینسو مرکز تحقیقی – پژوهشی مطبوعات چاپی حوزه غرب کشور را راه اندازی نموده که علاوه  بر آرشیف مطبوعات و نشریات صد سال اخیر ولایات غرب کشور،  هزاران اسناد فرهنگی و نوشتاری دیگر نیز گرد آوری و برای استفاده و تحقیق ، در خدمت محصلین و محققین گرامی قرار داده است.
همچنان فرهنگسرای دوربین جهت برقراری ارتباط بهتر با مخاطبین و انعکاس هرچه بهتر قعالیت های فرهنگی، هنری و اجتماعی کشور، وب سایت تخصصی را در این زمینه راه اندازی نموده که از همین اکنون مورد توجه هموطنان داخل و خارج از کشور قرار گرفته است.

گفتنی است، علاقمندان میتوانند جهت تهیه این ماهنامه ،به مراکز فروش کتاب  در شهر هرات و سایر ولایات کشور  مراجعه نموده و یا هم  از طریق وب سایت ( doorbin.af  ) سافت آن را با کیفیت مطلوب بدست آورند.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

رورنامه 28 عقرب سال 1398 اتفاق اسلام – هرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *