الحاج مولوی میر محمد یوسف ابراهیمی در گذشت

الحاج مولوی میر محمد یوسف ابراهیمی از نخستین اساتید مدرسه جامع هرات و از چهره های اثرگذار علم و ادب و فرهنگ و پدر گرانقدر الحاج عبدالرئوف مخلص، در دوم ماه دلو سال روان بر اثر کهولت سن درگذشت.
تدریس در مدارس علوم  دینی از جمله مدرسه جامع هرات، تحقیق و پژوهش در آثار علمی، ارشاد و تبلیغ مردم  و تلاش در عرصه دین، فرهنگ، ادب و اجتماع در کشور، از جمله سوابق درخشانی است که در کارنامه پربار الحاج مولوی میر محمد یوسف ابراهیمی به چشم می‌خورد.
الحاج مولوی ابراهیمی در دهه بیست خورشیدی در  قریه نقره ولسوالی انجیل ولایت هرات متولد شد و پس از فراگیری علوم دینی و دروس مروجه مکتب خانه های آن زمان، به کسب دانش در زمینه صرف و نحو پرداخت و پس از تحصیل در محضر اساتید بزرگوار وقت، به حیث استاد مدرسه جامع هرات، ایفای وظیفه نمود و پس از گذشت مدتی، به عنوان رئیس آن مدرسه منسوب شد. ایشان پس از تجاوز قشون سرخ شوروی سابق به افغانستان و شروع جهاد ملت مجاهد افغانستان در مقابل متجاوزین، در سنگر ارشاد و تبلیغ نیز ،نقش بارزی بخاطر بیداری جامعه اسلامی ایفا نمود که اثرات مثبت آن در کلیه میادین جهاد در حوزه جنوب غرب کشور و در میان مهاجرین افغان در کشور های ایران و پاکستان تا سال های سال قابل  لمس بود.
فرهنگسرای دوربین درگذشت این عالم بزرگ را محضر جامعه ی روحانیت و ملت شریف افغانستان، بویژه شهروندان محترم ولایت هرات تسلیت گفته، بهشت برین را برای مرحومی و صبری جمیل برای بازماندگان از خداوند مهربان مسالت می نماید.

درباره admin

مطلب پیشنهادی

آواز ادبیات کشور خاموش شد: وداع با پروفیسور استاد محمد ناصر رهیاب

با اندوه و تأسف فراوان، امروز، هشتم ماه دلو سال 1402 هجری، نویسنده، شاعر و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *