طنز: تا باد چنین بادا


ساکنان یکی از ولایات ناکجا آباد که در تاریکی مطلق قرون وسطی و گل و لای فصل زمستان و گرد و غبار سایر فصل های سال فرو مانده بودند، سرانجام بعد از گذشت سال های سال جرات به خرج دادند و فریاد های در گلو مانده شده شان را اینگونه سر دادند.
( والا مقام ها! ما هم روشنایی می خواهیم. جاده ریگ ریزی شده می خواهیم.)
خلاصه پس از آنکه گقته هاي بیشماری گفتند، گل شنفتند و هیات بلند پایه دولتی، قصد عزیمت بدان بلاد نمود.
قدم بعدي جمع كردن همه ي توان در استقبال مردمی از هیات بلند پایه دولتی بود .  همه خود
را در این استقبال باشکوه  مسئول حس می کردند . به همین منظور کمیته ای جهت تدارک دیده شدن برنامه ها برای استقبال از مهمانان راه اندازی شد و این برنامه ها روی دست گرفته شدند.- سازماندهی متعلمین مکاتب، ورزشکاران، بزرگان اقوام، متنفذین و کارمندان ادارات دولتی جهت خوش آمدگویی به هیات اعزامی مرکز.
– آماده سازی صدها پرچم و شعار هایی که در همنوایی با پلان های انکشافی دولت باشد.- کرایه نمودن چند موتر ضد گلوله برای انتقال مهمانان از میدان هوایی تا مقام ولایت.
– آماده سازی انواع و اقسام غذا های خوشمزه از قبیل کباب های مختلف، چندین نوع برنج همراه با با سایر مخلفات آن، جهت صرف مهمان در چاشت همان روز.- خریداری بهترین میوه جات خشکبار و تره بار جهت میل مهمانان.
– آماده سازی گرانبها ترین تحایف و هدایا برای مهمانان.
– بدرقه شاندار از مهمانان تا میدان هوایی.گفتنی است، روز ورود ایشان تعطیلی عمومی اعلام شده و از همه به شمول نانوایان و داکتران خواسته شود تا جهت پذیرایی از مهمانان حضور به هم رسانند.
آن روز همه برنامه هايي كه از جانب مردم تدارک دیده شده بود، به اجرا در آمد و الحق و الانصاف نمایندگان حکومت مرکزی ناکجا آباد نیز که با تاخیر چند روزه شرفیاب شده بودند، اینگونه به وعده داده شده شان جامه عمل پوشانیدند.
– آنها نخست مارش و رژه نظامی در میدان هوایی را معاینه نمودند.
– سپس به کمک هلیکوپتر از میدان هوایی تا مقر مقام ولایت آنهم بخاطر مسایل امنیتی در پرواز شدند.
– نسبت به مسایل امنیتی از اشتراک در اجتماع بزرگ مردمی صرف نظر کردند.
– صرف نان چاشت و استراحت بعد از آن با اشتیاق تمام انجام شد.
– اتاق کودک در مقام ولایت، اولین پروژه زیر بنایی بود که بعد از گذشت چندین سال به مرحله اجرا در آمد. این کودکستان یک اتاقه، گنجایش ده کودک را در یک زمان دارا می باشد و سایر لوازم آن بعداً فرستاده خواهد شد.
– تاسیس کافی شاپ همراه با یک عدد میز بیلیارد برای سرگرمی جوانان هم از دیگر وعده های هیات مرکزی بود که در پلان کاری سال آینده حکومت، قرار داده شده است.- توزیع الکین های چینی برای شفاخانه آن ولا از دیگر برنامه هایی بود که با تشریفات خاص انجام شد که نوید روشنایی به ساکنان آن بلاد میداد.- همچنان توزیع ده بسته آب معدنی برای کلینیک های روستایی در صورتی که در زمستان با کمبود سیرم مواجه گردند، از جمله شهکار های مقام ولایت آن بلاد بود که با حضور داشت هیات مرکز
کشور انجام شد.
– توزیع پنجاه متر مربع موکت برای مکاتب داخل شهر که به نبود میز و چوکی مواجه اند، نیز از دیگر حاتم بخشی های هیات در این سفر کاری بود.
–  تعویض دهل های پنج حلقه چاه آب آشامیدنی در مرکز شهر نیز با طمطراق فراوان انجام شد.- دیگر اینکه کودکان بیکار موظف شدند تا گودال های جاده های شهری را با خاک پرکنند و از  وسایطی که در حال عبور و مرور اند، انعام اخذ نمايند. دادن انعام، شامل موتر سایکل سواران وبایسکل سواران نیز می شودسفر هیات مرکزی که متشکل از مدیران بست های پنج و شش ادارات مرکزناكجا آباد بودند، با موفقیت و کسب قناعت مندی ساکنان همیشه قانع آن بلاد، به انجام رسید و مهمانان پس از یک روز طاقت فرسای کاری در حالی که مقادیر زیادی از میوه جات خشکبار اعلی قروت اصل لبنی و سایر تولیدات صنایع دستی فراورده های زراعتیرا به قسم سوغات با خود به همراه می بردند ، شادمان به مرکز ناکجاآباد بازگشتند. تا باد چنین بادا

درباره admin

مطلب پیشنهادی

طنز- خبر عاجل: ناکجا آباد به تصرف لشکریان معتاد در آمد

نوشته : ن. ک نيروهاي وفادار به نائب الحکومه  بر فراز بام ساختمانهاي دارالحکومه  و …

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *